אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

משחקי מחשב יכולים להפוך את העולם לטוב יותר?

נכון שמשחק מחשב נועד עבור סיפוק הרוגע והשלווה מהיום הקשה והמתוח שעבר עליכם אם זה בעבודה או אם זה בבית הספר. תמיד נחמד לבוא הביתה ולשרבט עם האצבע על האייפד חיתוך סכין של פירות או לפתור סודוקו עם האצבע אבל האם משחקי מחשב יכולים להיות גם לעזר למען הצלת האנושות והפיכת העולם למקום טוב יותר?

המשחק אכן מתפרש אצל כולם כמשהו שנותן לנו פסק זמן מאורך החיים הרוטיני ומביא אותנו למקומות אחרים לגמרי שם המציאות היא שונה והעתיד נראה שונה משלנו ב-1000 שנות אור, אבל האם פעם חשבתם לעשות מזה כסף ולהתחיל לראות תנובה מהעולם הווירטואלי הזה?

היו כאלו שאכן ראו בזה קצה חוט לפתרונות שמעסיקות את כולם ביום יום ולשם כך נאספו להם טובי הגיימרים שעד כה היו משחקים בביתם להנאתם בלבד כאשר ראו שהם יכולים גם לעשות מכך כסף הם קפצו על המציאה וראו בתחביב שלהם כמושיע לאנושות ועזרה למבקשי כל. לכן אותם גיימרים נבחרו להנחות תווי דרך ופרצו גבולות בעזרת כמה משחקי וידאו שהוקצו להם למטרת בחינת האפשרות ליצור עתיד ולהניב תוצאות הן בתחום המחקר לרפואה והן בתחום הכלכלה והביטחון.

אותם גיימרים שיתפו פעולה והתוצאות היו מרנינות ואכן הואילו למחקר ופיתוח העולמי והעזרה הייתה גדולה מנשוא.

הנה שתי דוגמאות שמוכיחות את ההשקעה המחקרית:

מדענים מאוניברסיטת וושינגטון ערכו יחד עם 57 אלף גיימרים מחקר בשנת 2010  בעזרת משחק בתלת מימד שנקרא Foldit, המשחק נועד למצוא דרכים למניעת מחלת הסרטן באמצעות החלבונים בגוף האדם ומניעת מחלות אחרות כמו אלצהיימר ויותר ממחצית מזמנם הושקע למען מטרה זו.

דוגמא נוספת הייתה כשבנק עולמי ביקש מ-19 אלף גיימרים לשחק בבנק כאשר מטרתו היא מיגור העוני ולהתעסק באנרגיה, ביטחון ומזון בריאות למען עתיד טוב יותר, על הגיימרים היה לבצע מיזמים ולתכנן לעצמם פרויקטים חברתיים למען מטרה זו. כיום 50 מהגיימרים עובדים באמת על פרויקטים אלו באמת ולא רק במשחק הווירטואלי.

 אז תתארו לכם עולם טוב יותר כשאתם משחקים במשחקים, גם אם אלו משחקי בניה כמו טטריס או משחקי מחשבה למיניהם ואפילו משחקי אסטרטגיה בשביל התשובה ליצירת שלום עולמי.

משחקי מחשב כבר הוכיחו שביכולתם לעזור לילדים לפתח מודעות עצמית ומיגור תופעות של היפראקטיביות והעלאת המודעות לשיפור היכולות הקוגניטיביות שלו בזכות משחקי חשיבה ואסטרטגיה שתורמת להתפתחות המוח, אבל מפה ועד שלום עולמי והקטנת העוני בעולם הייתם מאמינים?


אודות מחבר המאמר

http://www.xn--9dbgclx0c.co.il/

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.