אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סרטונים עם קריאות גזעניות

 

בזמן האחרון כולם מצלמים את עצמם בוידאו מקטנים עד גדולים, כולם יודעים לעשות את הקליק במצלמה ולצלם, עכשיו כולם יודעים כולם גם לעלות סרטון ליוטיוב בשניות ולהעביר אותו במהרה בפייסבוק כדי שכולם יראו ויגיבו עליו. אך מה אם זה סרטון פוגעני לגבי מגזר מסוים, גם אם לחצנו על "דווח" עדיין אותו אדם יכול לעלות שוב סרטונים כאלו ולגרום למגזר שלם לעצבות ולאי נוחות. לכלל הצופים סרטון זה גורם לאי נוחות והדבר הגרוע שבזה הם מעבירים את הסרטון העלאה שיראו מה עשה אותו אדם קטן וצר מוח.

כך כולם רואים את הסרטון בו נאמר "כל האשכנזים מתו" בזמן צילום שלג יורד כדימוי "פואטי" ליוצאי אירופה בעלי גוון העור הבהיר עד כדי נראות של שלג צח. הדימוי בסרטון של השלג היורד מן השמיים הוא דימוי של האשכנזי שמת, כאשר אותו אדם חוזר מספר פעמים על אותו משפט אווילי ושב וחוזר ואומר "כל האשכנזים מתו".

מדובר באדם מבוגר עם מבטא של עדה מזרחית, אשר מדמה שלג למוצא נגדי ומקצין באופן נחרץ את השלג הטהור באמרות מוות.

בסרטון נוסף של אותו אדם, אנו רואים אותו מתקשר למשטרה ואומר להם שמחקו את שמו מהכיכר המרכזית שבעיר, שבכל פעם שהוא שב וכותב אותו מישהו בא ומוחק את זה ושזה לא בסדר וצריך לתפוס את הנבלים על מעשם. כשהוא הזדהה מולם הוא אמר " אני עמוס הרוצח" ועל הקיר היה רשום שוב לאחר מחיקות בצבע לבן "עמוס כהן הרוצח".

עכשיו כשאנחנו רואים את שני סרטוני היוטיוב הללו אנו מבינים דבר אחד- אדם כזה צריך להיות מאחורי סוגר ובריח, כשם שהוא מודיע בריש גלאי על כך שהוא רוצח ועל כך שכל האשכנזים מתו ועל עמדותיו בחיים ובשל כך כמו סרטוני ההתעללות בבעלי חיים כך יעשה לאיש ויענישו.

הרי שזה חומר מפליל אז למה בכלל אנשים עושים זאת? למה הם מצלמים עצמם כשהם עושים אוון ופשע הרי שברור שיתפסו את אותו האדם. אז למה לשם "התהילה"? או ההכרה בו? ישנם אנשים שכנראה עוד סובלים מהסימפטום של הריאליטי ורוצים שיכיר בהם גם אם הם מבצעים מעשי פרעות ומעשי שהם יכולים לרצות שנים בכלא.

החשיפה בסרטונים המתפרסמים באינטרנט יותר עצומה לפעמים מהחשיפה בתכניות הריאליטי ועל כן אנו נאלצים לראות פושעים בזמן צילום אמת כשהם מנסים לחפש תשומת לב מהצופה- הכי גרוע הוא כאשר אדם מעביר הלאה את הסרטון ומפרסם אותו שכל חבריו יראו מה אותו אדם עשה ואז חבריו התמימים מעבירים אותו הלאה וכך הלאה- אותו פושע יוצר סביבו באז והוא נהפך דמות אנטי גונית לכל דבר.

לאותו פושע כמו לרבים אחרים יש חשיפה במהירות וכולם יכולים לצפות בכך במהרה וביתר קלות. כיום אנו רואים גזענות ואלימות בשידור מול עיננו, פעם דברים כאלה היו נמחקים ישירות, היום בגלל עומס הסרטונים אנשים רבים יכולים לצפות בזה לפני שהסרטון יימחק. הדבר גורם לחשיפה ולבאז גם אחרי שנמחק מהרשת ומתחיל להיות מופץ באפליקציות שיתוף במכשירים הסלולאריים וכך כולם יכולים לראות זאת.

קחו לכם קצת חומר למחשבה לפני שאתם מעלים כל סרטון ליוטיוב, כי היום ניתן להוריד אותו באמצעות אפליקציות של הורדת סרטונים מהיוטיוב ואז הסרטון יישאר אצל אותם מורידים לאורך שנים, או עד אשר כבר לא יהיה לו את הבאז הנכון. הרי שאולי זה היום מצחיק אבל מחר זה ייפגע באחר.


אודות מחבר המאמר

http://www.friv.co.il/

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.