אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

20 אסטרטגיות מנצחות בשימור לקוחות

1. אספו מידע באופן קבוע אודות לקוחותיכם -מידע דמוגרפי, אינפורמטיבי, דרכים נוספות להתקשרו ועוד.

2. הרחיבו את המידע והנתונים מידי פעם. הוסיפו נתונים אודות צריכת הלקוחות.

3. שמרו את המידע מאורגן ושליף.השתמשו בו על פי תוכנית שימור לקוחות.

4. זהו איזה חלק מהלקוחות הופך ללא פעיל. התאימו תוכנית פעולה ללקוחות שהופכים ללא-פעילים.

5. בצעו מכירה מחודשת/מכירה חוזרת לאותם הלקוחות - המכירה רק התחילה במכירה הראשונית. מה שלמעשה, חשוב, הוא להזכיר ללקוח שוב ושוב שעשה החלטה נכונה, על ידי מכירה מחודשת.

6. קיימו לוח זמנים קפדני של "נגיעות בלקוח", היינו יצירת קשר עם הלקוח בנקודות מגע מתוכננות.

7. הקפידו על שירות לקוחות איכותי, כאשר הלקוחות כבר כן מחפשים אותך.

8. התייחסו לתלונה כאל  הזדמנות - הלקוח מעוניין לדבר עמכם, ואין זה דבר של מה בכך.

9. דאגו לשימור עובדים כחוליה קריטית בשרשרת שימור הלקוחות - כאשר עובד מרוצה, הדבר מוקרן בשיחה עם הלקוח.

10. ללא קיצורי דרך - הקפידו על מתאם גדול בין ההבטחה ללקוח לבין היישום בפועל. אחד הדברים שלקוחות שונאים, ובעיקר בתקופה האחרונה, נוגע לחוסר שקיפות או לחוסר הוגנות.

11. התייחס לקשר בינך ובין הלקוח כעל שני גורמים במערכת יחסים ארוכת טווח.

12. הפתיעו את הלקוחות.מידי פעם תנו להם מעבר למה שציפו.זוהי התנהגות חשובה לחיזוק נאמנות לקוחות.

13. הצטרפו לשיחת מכירה או שיחת שירות של נציג החברה עם הלקוח. זה המקום שבו קורים הדברים החשובים באמת בארגון.

14. חבשו מידי פעם את "כובע הלקוח" ונסו לחשוב מה הייתם שמחים לקבל, הן מבחינת שירות, הן מבחינת מוצר.

15. הקדימו את הלקוח -ישנם סימנים מקדימים ללקוח שעומד לנטוש. נסו לאתר אותם ולטפל בהם בעקביות ובמקצועיות.

16. אל תתביישו "לפטר" לקוח. ישנם לקוחות שאינם רווחיים, ואינם כדאיים לעסק.

17. התייחסו בכבוד למתחרים. לימדו אותם היטב. לעולם אל תשמיצו מתחרים.

18. בצעו תחקירי אירוע שימור לקוחות כאשר משהו משתבש, הפיקו לקחים .

19. הקפידו על סגירת מעגל טיפול בלקוח ומתן מענה אמיתי ומלא.

20. אל תעשה ללקוח מה ששנוא עליך -כל אחד מאיתנו גם לקוח. של מבחר מוצרים. נסו להמנע מהתנהגויות שכאשר חברות אחרות מבצעות אותן זה מרגיז אתכם.


אודות מחבר המאמר

מיכל דגן ברעם - שימור לקוחות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.