אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כיצד יוצאים ממשבר בעסקים

עסקים במשבר. עסקים לפני קריסה, עסקים עם תזרים מזומנים שלילי, עסקים שבעליהם טוענים "אנו עובדים כול כך רשה אך את הכסף לא רואים" עסקים שלא יודעים להבדיל בין רווח חשבונאי לרווח תזרימי, או עסקים שלא מרוויחים חשבונאית ובטח לא תזרימית ומעמיקים את הבור שהם קורים לעצמם בלקיחת הלוואות נוספות ואפילו בהלוואות מסוכנות "איך אומרים לי בעלי עסקים שלוקחים הלוואות לכיסוי תשלומי שקים לספקים" מה שלי יחזור שיק? ואז הם מלווים משלמים ושוב בחודש שלאחר מכן מלווים עוד פעם, ואז שאני מגיע לתיקון העסק ולהוציא אותו מהמשבר כ-ייעוץ עסקי אני צריך להתמודד עם מלוים שלא הייתי רוצה שבעלי העסק יתמודדו איתם.

כול כך הרבה טעויות עסקיות שעושים בעלי עסקים במשברים, שלפעמים אני מרגיש שאני נמצא בארץ חלמאים, ארץ שהשיטה הבנקאית שלה יצרה אותה, שאנשים ערמומיים מנצלים מצבים של בעלי עסקים שהתנהלות נכונה זה רחוק מפעילותם, ובכלל מהתנהלות לא אחראית של בעלי עסקים שרק לשרוד הם רוצים, או להישאר עם מכוניות הליסינג, ואם האגו הנפוח של בעל עסקים, אך בלילה שאיש העסקים או בעל העסק נשכב לישון הוא נשכב עם הצרות האמיתיות שלו ולא האגו המנופח או הבושה מקריסה.

כמי שנותן ייעוץ עסקי אני נתקל עם עסקים רבים אשר ההתנהלות שלהם...ורק ההתנהלות שלהם גורמת לעסק שלהם להפסיד כספים או לגלגל כספים מתוך מחשבה שהם מרוויחים. דרך אגב, זה יכול להיות עסק קטן, זה יכול להיות עסק גדול וגם חברה או חברות עמוקות בנוף העסקי הישראלי.

יוצא לי לא אחת לשבת בעסקים המנוהלים ע"י בעלי עסקים ומנכלים של חברות ולראות ולשמוע איך היועץ הכלכלי ששכרו מדבר איתם על הקטנת עלויות, לקיחת הלוואה מהבנק, כאשר הלהיט האחרון מבית היוצר של מדינת ישראל והבנקים שזכו במכרז של המדינה היא אותה הלוואה שנלקחת בערבות המדינה...או. זאת ההצלה הלאומית של העסקים בישראל. עוד הלוואה בערבות מדינה שתחליף להם הלוואה בנקאית או חוץ בנקאית או יותר גרוע שוק אפור. ומה יקרה אחרי מספר חודשים שההלוואה הנכספת בערבות המדינה תעלם לה אי שם בין חשבונות חח"ד או התשלום לספקים, או סגירת ההלוואות הלוחצות. שהרי ברור הוא כי מרבית ההלוואות שנלקחות הם לצורך תשלום חובות ויכולת הישרדות, מעטים הם אלה הלוקחים הלוואות למיזמים חדשים או לפיתוח פעילות עסקית שגם היא לא מובטחת כפי שהובטחה ארץ ישראל.(הרי כולנו יודעים שגם עכשיו קמו כול מיני עסקים אשר החליטו לעשות רווח על עסקים כאלה ולתווך בינם לבין המדינה לקבלת ערבות מדינה) וכול נתון, או כול דמיון, או כול תוכנת יכולה להיכתב המרחק בין המציאות למה שנכתב הוא רב וזו הסיבה כי עסקים, פשוט יעמיקו את ההתחייבויות שלהם ואת האחריות שהם לוקחים על עצמם.  

לדעתי, כמי שנותן ייעוץ עסקי עדיף שכול עסק שנמצא בקשיים (ויש הרבה כאלה-גם כאלה שלא יודעים בכלל שהם נמצאים בקשיים) ייקח לו בראש ובראשונה יועץ עסקי, או ליווי עסקי, או ייעוץ עסקי וייתן לו לעשות בדק ביית בכול האלמנטים הקשורים לפעילות וניהול העסק ורק אחר כך יחליט אם ההלוואה רצויה או שהיא סתם מכבידה, ואם יש החלטה לקחת הלוואה אז עדיף להביא אותה לקרקע בריאה ולא לקרקע רעועה.

אני לא כותב מילים אלה בשביל לעשות פרופגנדה לעצמי או לעיסוקי, אני כותב זאת למען עסקים בעליהם ובני ביתם.


אודות מחבר המאמר

דורון עמית, ייעוץ עסקי, יציאה ממשבר להצלחה 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.