אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שימוש חורג ממגורים בנכס

בד בבד להענקת פטור זמני ממס שבח למי שימכור דירת מגורים ששימשה למשרדים, מתוך כוונה להוסיף לשוק דירות הממוקמות בגוש דן, מתגייסות גם ועדות התכנון למאבק במצוקת הדיור, ודנות בכובד ראש במתן אישורים להסבת דירות מגורים  לייעודים השונים מייעודן המקורי.לאור מצוקת הדיור רשויות התכנון ממעטות לאשר בקשות לשימוש חורג של קליניקות ומשרדים בדירות מגורים. כך נרתמות הרשויות למאבק בצמצום מלאי דירות המגורים.

המגמה של בעלי דירות המנסים להפיק הכנסה גבוהה יותר מהדירה שבבעלותם לא מהווה הצדקה תכנונית לאישור שימוש חורג, במיוחד כאשר יש צורך להגדיל את מספר יחידות הדיור. ברחובות שייעוד המקרקעין בהם הוא מגורים הסיכוי שיאושר שימוש חורג ממגורים הוא קלוש עד כלא אפשרי. רשויות התכנון נוקטות במדיניות נוקשה שכמעט לא מאשרת שימושים חורגים, על מנת לא לעודד בעליי דירות רבים להסב דירות שבבעלותם לשימוש אחר מהייעוד המקורי, ובכך להקטין את היצע הדירות.

ועדות הערר הודפות בנמרצות בקשות רבות לשימוש חורג בנכסים המיועדים למגורים, על מנת להשאיר את שטחי הדיור הקיימים בעת הביקוש הגדול לדירות מגורים.בדרך כלל לא קיימת הצדקה תכנונית לאפשר שימוש חורג בדירות מגורים לשימוש של משרדים בשעה שאלה יכולים לפעול בבנייני משרדים שנועדו לכך. ללא הצדקה תכנונית בעל משקל אין לדעתנו לצמצמם עוד יותר את מספר דירות המגורים על ידי מתן היתר לשימושים אחרים באותן דירות.

דוגמה טובה היא העיר רמת גן בה קיימים משרדים פנויים הניתנים לאכלוס, על כן אין כל הצדקה תכנונית לצמצם את מלאי הדירות בעיר ולאשר שימוש חורג ממגורים למשרדים. ההתגייסות של רשויות התכנון לעצירת צמצום מלאי הדירות באזורי הביקוש, ללא ספק, במקומה ומסייעת לחלק מפתרון מצוקת הדיור ולהפחתת גזילת דירות מהמלאי שבין כה וכה מצומצם. 

 


אודות מחבר המאמר

מרכז היתרים מתמחה בייעוץ והגשת בקשות להיתר בניה, רישוי עסקים, אדריכלות, עיצוב פנים, חריגות בניה, צווי הריסה, צווי הפסקת עבודה, צווי סגירה, שימוש חורג, בדיקות היתכנות,  פל"ח, שינוי ייעוד, היתר עבודה מצומצמת, פיצול דירות, הוספת מרפסת , היתר פרגולה, היתר ממ"ד, ייעוץ וזירוז הליכים של בקשות להיתר בנייה ורישוי, רישיון עסק, תב"ע, תב"ע נקודתית ותכנון ערים.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.