אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עולם ציורי בתלת מימד

לא פעם נתקלנו בציורי התלת מימד של רחובות מקושטים בציורים מרהיבים כאילו האנשים עומדים ליפול לעולם מתחת לאדמה או למקומות הזויים לגמרי, לעיתים גם נראה נופים מרהיבים, אבל הם למעשה ציור ענק רב גוני. איך כל זה התחיל ומי עומד מאחורי הציורים הללו?

אתגר מילר, הוא אמן שמצייר עוד מגיל 16 ציורי רחוב, הציורים הללו הם פרוסים לאורך כבישים שלמים ומקשטים לא מעט מקומות, ישנם גם מוזיאונים ברחבי העולם שהתלהבו מאד מהיצירות שלו והם מתהדרים ברחבי הקירות והחללים ברחבי המוזיאונים.

תחילה מילר החל לצייר בגיר וצבעי פסטל, אך לאחר מכן כשראה שהציורים מתחילים לאבד מעצמם בגלל נזקי מזג האוויר והגשמים שחלו במקומות בהם הוא העניק לידו ליצור, מילר החל להשתמש בצבע של ממש, הוא היה אמנם צעיר אך כשהתקיימה תחרות במקום מגוריו מי יהיה האמן רחוב הכי טוב, אתגר השתתף בתחרות ואף זכה לכינוי "צייר הרחוב הראשי", בתואר זה זוכים רק בפסטיבל לציירי רחוב אך זה לא מנע ממנו להתחרות גם בתחרות זו, כשהיה כבר בן 25 מילר הבין שלזה הוא נועד, ייצא משהו מהשרבוטים שלו כשהיה ילד והוא החל לעשות את דרכו להיות צייר רחוב.

מילר החל לטייל במקומות שיתנו לו השראה, הוא החליט שגם הכי עדיף ללמוד מהמאסטרים הכי טובים בתחום ולכן הוא עשה את דרכו עד אשר מצא אותם, כרגע שיש לו המון ידע ופאשן ליצור, מילר עדיין ספקן לגבי זה והוא כל פעם מפתיע את עצמו מחדש לגבי ציור רחוב אחר, הוא היחיד שהצליח לדמות מים בתלת מימד שנראים כאילו כל הרחוב עומד לטבוע, למרות שרבים עשו זאת לפניו, מילר גבר עליהם בעוצמת החזותיות שנראית כל כך אמיתית עד כדי כך שלעיתים לא ניתן להבין אם זהו אכן ציור או שזה אמיתי לגמרי.

מילר הצליח להביא לתוצאות ברורות של מדרכת רחוב שונה לגמרי, כיום מילר נחשב לאמן התלת מימד הטוב ביותר והוא סוחף אחריו רבים, הוא מודל לחיקוי עבור רבי האמנים הצעירים ועד אשר מישהו לא יתעלה מעליו, מילר הוא אמן התלת המוכשר ביותר.

הנופים המרהיבים והתמונות שהוא מעטר בהן את הרחוב סוחפות אחריו גל של מעריצים והוא אכן נותן עניין לדור הצעיר להתחיל לצייר ולצבוע מגיל צעיר, כי יכול להיות מאד שיהיו תוצאות טובות בעתיד לכל ההשקעה הזו.

אמנות מסוג זה היא לא עוד גרפיטי רחוב, היא אמנות שמותרת על ידי חוק, למרות שבמדינת ישראל ייקח זמן ופרוצדורה לעשות כזו אמנות, אנו יכולים להתרשם מציורי רחוב כאלו רק בתמונות הפרוסות ברחבי האינטרנט או במיילים שאנו מקבלים, עד אשר יהיה אחר.

מילר ואמנים אחרים הראו לנו שאמנות מסוג זה היא יכולה לשבור את האמנות המקובעת על נייר או קנווס ושצבעים יכולים להיות אכן מקור לשמחה ויופי מאשר עוד מדרכה אפורה או עוד כביש בצבע זפת.

 

 


אודות מחבר המאמר

http://www.posterim.co.il/

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.