אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מהי מערכת קולנוע ביתית ומה הם מרכיביה?

מהי מערכת קולנוע ביתית ומה הם מרכיביה?

מערכת קולנוע ביתית הינה מערכת בידור שלמה המיועדת לצרכים ביתיים. מערכת זו מאפשרת לבעליה לצפות בסרטי קולנוע באיכות של מסך קולנוע, לצפות במשחקי ספורט כאילו הצופה נמצא על המגרש, לצפות במופעי מוסיקה באיכות צליל של אולם קונצרטים, ולהשתמש במערכת כקונסולת משחק עבור גיימרים שרוצים לחוות את חוויית המשחק כחוויה כמעט מציאותית. מרכיביה הייחודיים של מערכת הקולנוע הביתית הם שמאפשרים לה לשדרג את חוויית הצפייה וההאזנה.

מערכת קולנוע ביתית כולל רסיבר - סטריאו סאונד שיווק

ממה מורכבת מערכת קולנוע ביתית?

מערכת קולנוע ביתית מורכבת מכמה מרכיבים בסיסיים:

  1. מסך הטלוויזיה: איכות התמונה במערכת קולנוע ביתית היא בין המרכיבים החשובים. ככל שאיכות התמונה תהיה גבוהה יותר, כך תשודרג חוויית הצפייה במערכת. מומלץ לרכוש מסך גדול ושטוח. סוג המסך המומלץ ביותר הוא מסך מסוג HD אליו נחבר נגן מדיה בעזרת כבל HDMI איכותי. מסכי טלוויזיה העובדים בשיטת HD הם המסכים שמספקים את איכות התמונה ברמה הגבוהה ביותר הקיימת היום בשוק. למסכי HD שני מאפיינים שמשפיעים על האיכות הגבוהה של התמונה: כמות גבוהה של פיקסלים המסייעת להפרדה ברורה בין פרטי התמונה, וכן רענון המסך בקצב מהיר יותר. 
  2. כמות והרכב הרמקולים: חוויית השימוש במערכת קולנוע ביתית תלויה באיכות התמונה ואיכות השמע. אחד המרכיבים האחראיים על איכות הצליל הם הרמקולים. ככל שמתכוונים להשתמש במערכת ליותר דברים (קולנוע, מוסיקה וקונסולת משחק, למשל), כך יש צורך במספר גבוה יותר של רמקולים. הרכב הרמקולים המקובל בכל מערכת קולנוע ביתית הוא 5.1 . זהו הרכב של 6 רמקולים הכולל: 2 רמקולים קדמיים, 2 רמקולים אחוריים, סאב וופר וסנטר. 
  3. רסיבר למערכת קולנוע ביתית: לרסיבר שני תפקידים מרכזיים. ראשית, הוא משמש כמגבר למערכת סטריאו. התפקיד השני של הרסיבר הוא העברת הצליל בין חלקי המערכת השונים ובעיקר בין הרמקולים השונים. הרסיבר אחראי על איכות הצליל ועל חוויית החדות שלו. 
  4. בלו ריי: בלו ריי הוא המכשיר האחראי על הקרנת הסרט על המסך. למעשה הבלו ריי דומה במובן מסוים לנגן DVD , אלא שהוא הרבה יותר משוכלל. ישנה כמובן אפשרות לרכוש DVD רגיל, אך יש להקפיד שהוא מסוגל לנגן את כל סוגי הדיסקים (גם צרובים) ולהפיק תמונה איכותית.

מהי מערכת קולנוע ביתית? טיפים והמלצות

כיצד להכין את החדר המיועד להתקנת מערכת קולנוע ביתית?

על מנת שחוויית הצפייה תהיה מושלמת, ומראה הסלון לא ייפגע מן המערכת המסורבלת, הנה כמה טיפים להכנת הסלון לקליטת מערכת קולנוע ביתי:

  1. חשמל: מומלץ להתקין הכנה לחוטי החשמל הרבים בתוך הקיר. מערכת קולנוע ביתי דורשת מספר רב של כבלי חשמל. כבלים שאינם טמונים בקיר גם מסוכנים וגם פוגמים באסתטיקה של החדר.
  2. כוננית מתאימה: שתאחסן בצורה בטוחה ונוחה את כל מרכיבי המערכת. 

מערכת קולנוע ביתי, אם כן, מסוגלת לספק חוויה רב חושית הדומה ביותר למציאות. ארגון החדר נכון, ישדרג את החוויה. 

נכתב ע"י,

סראונד סאונד

http://surround-sound.co.il


אודות מחבר המאמר

סראונד סאונד מערכות קולנוע ביתי

052-9097651

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.