אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עיצוב חדר לנערה המתבגרת

עיצוב חדר הנערה דורש תכנון וחשיבה מוקדמת. אמנם, כרגע אנחנו מעצבים חדר לנערה בת  12-13 אך החדר אמור לשרת אותה עד גיל הצבא ואפילו אחרי. על מנת לא לבזבז כסף וזמן רצוי לתכנן את החדר עם חשיבה קדימה.

ולכן, רצוי לבחור פרטי ריהוט שיתאימו לתקופה ארוכה יותר מגיל ההתבגרות החולף ושימשו אותה גם בשנות העשרים. לפני שאנחנו ניגשים לעיצוב ולבחירת הפריטים רצוי להתייעץ עם הנערה ולשאול לפיה. מה הסגנון האהוב עליה, מה הצבע האהוב עליה וכדומה. הדבר יאפשר לנו לעצב את החדר ביתר קלות.

נערות רבות בגיל הזה עדיין אוהבות את הצבע הורוד, את הלו קיטי ועיצובים ילדותיים יותר. לא מומלץ לבחור רהיטים ועיצובים בצבעים אלו - לא רצוי לצבוע את הקיר בורוד או לבחור במיטה ורודה אבל אפשר לבחור בפרטי טקסטיל משלימים שאותם אפשר להחליף בקלות ובלי הוצאה מיותר כשתעבור התקופה הורודה כמו כיסוי מיטה, כריות נוי מעוצבות או ריפוד.

אחד הפריטים החשובים בחדר הנערה הוא המיטה - בגיל הזה אפשר לקנות כבר מיטה וחצי או אפילו מיטה כפולה שתשמש לאירוח חברות ותתאים גם גם לגיל מאוחר יותר. עדיף לבחור מיטה בצבע ניטרלי כמו לבן או מעץ - את הצבע אפשר להוסיף באמצעותכיסוי מיטה צבעוני וכריות מדליקות. 

את הקירות הייתי ממליצה להשאיר בצבע לבן. היום אין צורך לצבוע את הקיר או להשתמש בטפט - העיצוב הקל, הפשוט והיפה ביותר הוא מדבקות קיר צבעוניות הניתנות להסרה. המדבקות פשוטות, קלות וזולות ומשדרגות את החדר בקלות. בגלל מגווון הדוגמאות והצבעים הגדול אפשר לבחור בקלות מדבקות שיתאימו לחדר המהווה ובבוא היום יהיה אפשר להורידן ולהחליפן בקלות.

פריט נוסף שאהוב על נערות בגיל הזה אבל מתאים גם לתקופה שאחרי היא שידת איפור קטנה. שידה עם מראה ושרפרף קטן -היא המקום המושלם לאחסון התכשיטים, האיפור והפיצ'פקס הקטנים ולהתסדר לפני היציאה מהבית. קיימות בשוק מגוון שידות איפור החל משידות ריהוט פרובנס ועד שידות מודרניות יותר. קיימות שידות איפור שמשמשות גם כשולחן כתיבה וזה חוסך לנו קנייה נוספת של ריהוט. במידה וקיים מקום אפשר להוסיף גם קומודה - שהיא בעצם שידת מגירות ומקום אחסון למושלם לבגדים, אלבומים, ועוד. 

במידה והשידה קטנה שולחן וכסא הם פרטי ריהוט חובה. מקום להכין שיעורים, להניח את המחשב ועוד. אפשר לבחור פרטי ריהוט פשוטים ואת הצבע להכניס במוצרים משלימים כמו מנורת שולחן צבעונית או כיסוי דקורטיבי למחשב.

מקום לאירוח - כמובן שזה תלוי בגודל החדר אבל כל נערה צריכה מקום לארח את החברות - אפשר לקנות שטיח צבעוניולהניח עליו כריות, אפשר להוסיף פופים ושרפרפים קטנים שישמשו לישיבה כשבאים חברים.

מתלה - אחד הפריטים החשובים ביותר שמשמש גם כשטח אחסון - לתליית התיקים, המעיל, ובגדים שנמדדו ואינם מוחזרים לארון. להוספת צבע אפשר לבחור בוילון ואהיל צבעוניים שיכניסו עוד צבע לחדר ויתאימו לצבעי העיצוב.  וכמובן, אסור לשכוח את אחד הפריטים החשובים ביותר - מראה גדולה (מראות מעוצבות ניתן להשיג בחנויות עיצוב וריהוט לבית).


אודות מחבר המאמר

M הבית - ריהוט פרובנס מעוצב: שידת איפור, קונסולה לכניסה, קומודה, ויטרינה לסלון, מתנות וחפצי נוי לבית

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.