אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הערכת שווי הוגן לחברות

הערכת השווי הכלכלי המדויק של עסק נקרא הערכת שווי לחברות. תהליך הערכת שווי לחברות הוא תהליך בעל חשיבות עבור מטרות פיננסיות שונות. בסיומו של תהליך הערכת שווי לחברות ניתן לדעת מהו הסכום שיש להשקיע בעסק מסוים, ומה גובה התמורה לה ניתן לצפות לאחר ההשקעה.

 

ישנן מספר סיבות המצריכות ביצוע של הערכת שווי לחברות. ביניהן: הערכת שווי  קודם למיזוג או רכישה של החברה, על מנת לפתור עניינים הנוגעים למיסוי מקרקעין או מתנה, על מנת להעריך את השווי נטו של עסק לפני מכירתו, וכן על מנת להעריך את החברה לפני שפונים אל השוק להנפקה, לבעלי המניות או אל משקיעים פוטנציאליים.

 

הערכת שווי הוגנת לחברות היא הרבה יותר מניתוח הדוחות הכספיים של השנה הקודמת וכוללת מספר רכיבים. הערכת שווי הוגנת לחברות כרוכה בניתוח מקיף לאורך שנים הבוחן את הביצועים עסקיים לאורכה של כל התקופה. כמו כן, כוללת הערכת השווי לחברות גם ניתוח של מעמדה של החברה וביצועיה בשוק לרבות מול המתחרים שלה. הערכת השווי בוחנת גם את עתידה של התעשייה המבוסס על התחזיות הכלכליות.

 

ביחס לגישות הנהוגות בתחום של הערכת שווי לחברות, למעשה אין שיטה מסוימת אחת המשמשת להערכת שוויו של עסק. קיימות מגוון שיטות שונות, המשמשות להערכת שווי של חברות ועסקים. בשיטות השונות עושים שימוש במקורות שונים של מידע פיננסי, ועוד מגוון של הנחות כדי לחשב את ערכו של עסק מסוים. לדוגמה, השיטה יכולה להיות מבוססת על ההערכה של נכסים שבבעלות חברה, היבוא והיצוא של מזומנים לעסק, או הרווחים הצפויים של החברה.

 

ישנן מספר שיטות שאומצו באופן נרחב להערכת שוויו של עסק. ישנן שיטות המבוססות על ניתוח רווחים ותזרים מזומנים כגון, שיטת תזרים מזומנים עתידי ושיטת הערכת עסק חי. וישנן שיטות המבוססות על בחינת הנכסים הנמצאים בבעלות החברה כגון שיטת ערך ספר ושיטת ערך חיסול.

 

בסופו של דבר, ערכם של חברה או עסק נקבע לפי מה שהמשקיעים מוכנים להשקיע בהם אן או לפי הסכום שקונים פוטנציאליים מוכנים לשלם עבורם ביחס לתנאי השוק הנוכחיים. כמו כן מומלץ להשתמש בשירותי ייעוץ פיננסי מקצועי לבניית תוכנית עסקית נכונה.

 

הערכת שווי הוגן לחברות

 


אודות מחבר המאמר

ייעוץ פיננסי לחברות וארגונים.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.