אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חינוך גורים: הסתגלות מהירה של הכלב לבית

גור כלבים הוא חיה מתוקה ומקסימה. רוב הילדים מעדיפים כלבים, הם נהנים לשחק איתם והאינטארקציה עם כלב קטן ומתוק מהווה מקור שמחה בבית. הבעיה מתחילה כשצריך להתחיל לסדר אחריהם ולרדוף אחריהם, שכן הכלב הקטן (וגם הגדול) עשויים לעשות אי סדר בבית ולעיתים גם נזקים. חינוך גורים כמה שיותר מהר להתנהגות נאותה הוא שלב קריטי בהפיכתו לבן בית מן המניין. אחרי כמה ימים של ניקיון, סדר ותיקון נזקים שהכלב יצר מבלי לשים לב בני הבית – גם הקטנים – מבינים שכלב זו טרחה לא קטנה. 

אילוף גורים – אחריות הבעלים 

יש לזכור שכלב הוא בעל חיים וככזה הוא חסר ישע ולכן האחריות על מעשיו מוטלת על בעליו. משמעות האחריות הזו היא הצורך לנרמל את הכלב לחיים בסביבה אנושית, מכיוון שהבאת כלב הביתה היא בחירה מרצון טוב; אף אחד לא הכריח את המשפחה לקחת כלב הביתה. הליך זה נעשה באמצעות אילוף כלבים מקצועי. כלב הוא חיה עם דרישות רבות: פיזיות, התנהגותיות, נפשיות. לא מדובר בחיית נוי, שלא צריך להתייחס אליה. יש לה דרישות, צרכים מורכבים ולשם כך דרוש תהליך הסתגלות מקצועי שלה לחיים בבית. 

אילוף כלבים

מומלץ לאלף את הכלבים כמה שיותר מוקדם, על מנת לאפשר להם להסתגל לחיים בבית כמה שיותר מהר ללא סבל או עינוי. בשבועות הראשונים לאחר לקיחת הגור הביתה, על בני הבית (וגם הילדים הקטנים) לקחת בחשבון שלכלב תהיה תקופת הסתגלות. עבור הגור מדובר בסביבה חדשה, "יצורים" זרים שמקיפים אותו ובאים איתו במגע, חפצים משונים וחדשים, יקח זמן עד שהוא יבין "מי נגד מי", יתרגל לריחות, למרחב ויבין את החוקים. האילוף מסייע להבנה של כל אלו כמה שיותר מוקדם. חשוב להקנות לו תחושה טובה, מפנקת וסבלנית – ויש לצרף גם את הילדים לכך. הפעולה הבסיסית ביותר שמעוניין הבעלים להקנות לכלב בדרך כלל היא עשיית צרכים מחוץ לבית. מדובר על משימה לא פשוטה לעשייה לבד, ולשם כך צריך מאלף מקצועי. כלבים יכולים להתאפק רק מגיל ארבעה חודשים בערך, ולכן יש לעודד אותם בליטופים, אוכל טעים ויציאות תכופות החוצה. 


אודות מחבר המאמר

אילוף כלבים - ליאור ברונשטיין מאלף כלבים לפי השיטה האמריקאית.

מתמחה בטיפול בכל סוגי בבעיות התנהגות שונות הכוללות אגרסיביות, חרדת נטישה, אובססיביות, הפרעות טורדניותכפייתיות, חרדות, אילוף לצרכים, פקודות ציות, דומיננטיות, נבחנות יתר וכו'.

לפרטים: 054-242-8252

 http://www.liorb.co.il/

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.