אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קרב מגע בקרב נשים

 

 

 

אז מהו בעצם קרב מגע? ובכן, מדובר על שיטת לחימה יוצאת מן הכלל שפותחה בעיקר למטרה צבאית. לחימת קרב המגע מבוססת על כל מיני טכניקות לחימה שונות שנחשבות ליוצאות מן הכלל, כמו לדוגמא: גו'דו, אגרוף מערבי, קראטה, אגרוף מערבי ועוד. כמו כן, שיטות אלו נלמדות לצדם של אלמנטים מתחום ההאיבקות.

חשוב להבין שקרב מסוג קרב מגע הוא קרב מאוד חופשי בו ניתן למצוא סוגים מגוונים שלאגרופים, הפלות, חניקות, בעיטות כשהמטרה היא ברורה לכולם : לנטרל את היריב שעומד מולנו בזמן הקצר ביותר שניתן. יש להבחין בין שיטת הגנה עצמית לשיטות אחרות כאשר שיטת קרב המגע היא איננה מוגבלת באזורי הפגיעה בכדי לנטל את האויב.

חוג קרב מגע קרב נשים

כפי שהסברנו קודם לכן – לימודי ההגנה העצמית שונה לגמרי מלימודי אומנויות לחימה אחרות. המטרה היא להציל חיים ולהגביר את הביטחון העצמי. בדרך כלל, קורסים של הגנה העצמית בקרב נשים הם קורסים ששמים דגש על התגוננות מול מספר תוקפים, כיצד להתגונן מול תוקף שהוא חזק וגדול ממך, כיצד להתנגד לניסיונות של תקיפה מינית או אונס, כיצד להינצל ולהתגונן במצבים של תפיסת שיער, חביקות, חניקות, תפיסות ידיים, תפיסות חולצה.

כמו כן, במהלך הקורס המדריך שם דגש בקרב הנשים על התגוננות עם ניסיון של שוד כאשר השודד נמצא מול האישה עם נשק (נשק מאולתר, אקדח, מקל או סכין, בקבוק וכן הלאה). מדובר על אחד הקורסים החשובים ביותר שמאפשרים לאישה להחזיר לעצמה את הביטחון העצמי והערכה העצמית שיכול להיות שאבדה לה במהלך תקריות כאלו ואחרות מול גורמים שניסו לבצע בהן את זמם/לבצע שוד וכן הלאה.

מידע חשוב

אז מה חשוב לדעת בכל הנוגע לחוג קרב מגע? ובכן, חשוב לדעת שמדובר באחת מאומנויות הלחימה המפורסמת לא רק בארץ אלא בכל העולם בכלל ובדיוק בשל כך, על מנת שלא "ליפול" על מדריכים שאינם איכותיים מספיק חשוב לבצע הליך חשוב מאין כמותו - סקר שוק. בזכות סקר שוק ניתן להגיע אל כל מיני מדריכים ומקומות שמעניקים הדרכה של הגנה עצמית. בזכות הליך סקר שוק ניתן לבדוק אודות המדריכים/המקומות בהם שוקלים לקחת את הקורס, ניתן לדעת האם מדובר על מקומות/מדריכים מומלצים, כמה זמן המקום בו רוצים לקחת את הקורס/המדריך עוסקים במקצוע, היכן המדריכים עבדו קודם לכן, כמה זמן עוסקים הם במקצוע ואילו קורסים הם גם מעניקים (יש קורסים אך ורק לנשים, למאבטחים, בוחרים לפני גיוס וכן הלאה).


אודות מחבר המאמר

ליאת מנדלסון

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.