אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפים לעיצוב באנרים מאת מעצבת גרפית מנוסה

חשיבות מיקום הבאנרים בעמוד האינטרנט

תהליך של עיצוב באנרים פירסומיים לאתרי אינטרנט לא נגמר ביצירת באנר אטרקטיבי ומושך לעין. גם אם מעצב או מעצבת גרפית עיצבו לכם באנר יפהפה, מושך ועושה חשק להקליק, אף אחד לא ישים אליו לב אם הוא ימוקם במקום לא חשוף מספיק בעמוד האינטרנט בו הוחלט להציב אותו. ישנם היום כללים ברורים להצבת באנרים באתרים בצורה שתגרום לקהל הגולשים להקליק עליהם ולהיחשף לתוכן שמוצג על גביהם. לצד עיצוב באנרים איכותי ומושך, חשוב מאד לברר ולסגור מראש היכן ימוקם הבאנר בעמוד. מומלץ אפילו להתייעץ עם חברים, לקוחות ושאר משתמשים באתר, שיוכלו להגיד לכם היכן לדעתם מתאים היה לשים באנר על מנת שיקבל את כמות ההקלקות הגבוהה ביותר. אין כמו חוות דעת של בעלי ניסיון, כמו גם המשתמשים הפשוטים, על מנת להמליץ על שידרוג ומינוף עסקי.

היכן נציב את הבאנר?

המקום האידיאלי ביותר לבאנרים הוא בראש העמוד ובאיזור בו ממוקמות הכותרות. הסיבה לכך היא פשוטה. גם אם בחרתם חברת עיצוב באנרים מושלמת שיוצרת עבורכם את הבאנר או שגרפיקאי האתר הוא אדם מוכשר שיודע ליצור באנרים מושכים, אף אחד לא ישים אליהם לב אם הם יהיו זנוחים בתחתית העמוד. מחקרים מראים שהגולשים באינטרנט, ובמיוחד הגולשים הישראלים, לא אוהבים לגלול עמודים למטה ומעדיפים תוכן קצר וקולע שמוצב בראש העמוד ונראה על מסך המחשב מיד עם העלאת העמוד. קחו זאת בחשבון בזמן שאתם מתכננים היכן ימצא הבאנר. אם בכל זאת מדובר בתוכן שדורש גלילת עמוד, עיצוב באנרים אנכיים שמוצבים בצד העמוד ונמשכים מטה או מעלה עם התוכן של האתר, יאפשר לכם להנות מחשיפה טובה יותר. 

איך נזהה באנרים לא יעילים?

מקומות שאינם טובים להצבת באנרים הם בתחתית העמוד או בצדדים של העמוד בסופו. גם במקרה זה הסיבה לכך היא הרגלי הגלישה של הגולש הישראלי שלא אוהב לקרוא את רוב התכנים באינטרנט עד הסוף ולכן ברוב המקרים תהיה לבאנר חשיפה מצומצמת מאד. בדרך כלל גולש שהגיע עד לסוף העמוד יזדרז לסיים את קריאתו ויעבור לדף אחר מבלי לשים לב לתכנים מסביב. אם בכל זאת בחרתם למקם באנר במקום זה – עיצוב באנרים איכותי יוכל לאפשר לכם להביא את הגולש להקלקה – חישבו על באנר בולט לעין, עם מסר מושך ומניע לפעולה. מומלץ להתייעץ עם מעצב או מעצבת גרפית לגבי עיצוב באנרים ומיקומם. כדאי לכם לפנות לקבלת המלצות משותפים עסקיים שהתנסו בשירותיהם של אלו והם יוכלו להעיד האם עיצוב הבאנר היה מועיל מבחינתם. אין חכם כבעל ניסיון.

 


אודות מחבר המאמר

רוני מילוא

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.