אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קונסולת המשחק הראשונה- Magnavox Odyssey

זה היה לפני 41 שנה, קם לו לראשונה הדבר המהפכני ששבע המוני ילדים, מכשיר שמתחבר לטלוויזיה והוא משדר בשחור לבן שני קווים עם נקודה אחת וקו המפריד את שני הצדדים ובו חל המשחק שתכונותיו היו לא להפיל את הכדור- אותה נקודה מרובעת שזזה על המרקע בזכות שני הקווים שמגנים עלייה, זו הייתה מטרת המשחק, הדומה באופייה לטניס השולחן.

המשחק הגיע עם שקופיות נלווה לטלוויזיה, כך שאם היה לכם טלוויזיה שחור לבן באותה תקופה, זה לא היה משנה, כיוון שהשקופיות היו צבעוניות, בעזרת כרטיס משחק הייתם יכולים לשחק כאשר הכנסתם אותו לקונסולה המורכבת מבטרייה ושני בקרים. מתג להדלקה וכיבוי וכך היה אפשר לנתק את המשחק ולראות לאחריו שלג.

לגרסאות המתקדמות יותר היה גם מתגים שבוררים את אפשרויות המשחק. המשחק שזכה להכי הרבה אהדה בקרב הציבור היה הטניס שולחן של אותה חברה, מיד עם גל ההצלחה של המשחק חברת ATARI העתיקה את הדבר והפכה אותו כשלה, לכן אנו זוכרים שהפונג היה שייך ל- ATARI , כיוון שהיא שינתה לו את השם ומעתה לא היה צריך יותר שקופיות, רק מסך טלוויזיה.

לקונסולה הראשונה היה אקדח, או רובה שכזה, דבר די נדיר לטכנולוגיה של שנות ה-70, איך הפלא הזה התרחש?

אף על פי שלא היה ממש טבע לטלוויזיה או למשחק עצמו היו לו נקודות אור שבוקעות מנורות הטלוויזיה, האקדח היה מזהה אותן כשהשחקן היה פוגע למטרה בדיוק לאותה נקודת אור והיא הייתה מהבהבת במהירות עצומה, כמו רשף של ירי הניצת מהרובה, הדבר הדהים את אותו הדור, אף על פי שסך הכל האקדח היה מורכב מחיישן פוטורזיסטור רגיל. אלו שהבינו את השיטה, כיוונו את האקדח אל מקור אור די גדול כמו מנורה למשל, כך נגלו כל המטרות במשחק והשחקן יכול היה לעבור את המשחק במהירות ובניקוד מרבי כי הוא סך הכל כיוון את האקדח לאור והחל לירות אליו.

הקונסולות החדשות זיהו את הרמאות ולמדו מכך את הלקח, הם ייצרו לעומת זאת בבאות כשהמטרה אינה הייתה מוארת והאקדח אינו היה קולט אור.

לקונסולה הזו היה ג'וק, הוא הווה את המוח של הקונסולה ולו היה תפקיד אחד מאד ברור והוא היה לשחק פונג. כל רגל בג'וק הייתה מסמלת את המשחק הרצוי אם זה היה טניס שולחן או כדורגל והוא פעל באופן מושלם ללא עוררין.

אולי תמה זמנה של הקונסולה, אולם משחק הפונג הוא ללא ספק אחד ממשחקי הרטרו ששינו את פני ההיסטוריה בקונסולות המשחק ובמשחקים בכלל. בזכות הפונג אנו נהנים מהטכנולוגיה של עכשיו ולחשוב שכל זה חל רק לפני 41 שנה ומה נהיה לנו היום? כמה חברות מתחרות בו זמנית על קונסולות ייחודיות ושלל משחקים מרהיבים שנראים אמיתיים יותר ויותר ולא כמו הפונג, שני קווים ונקודה.


אודות מחבר המאמר

http://www.xn--7dbdba0dxb.co.il/

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.