אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פנוי אשפה פנאומטי- לאן מגיע כל הזבל הזה?

פנוי אשפה פנאומטי- לאן מגיע כל הזבל הזה?

פנוי אשפה פנואמטי הוא שינוע של האשפה שלנו באמצעות מערכת של צינורות שיונקת את שקיות האשפה שלנו. מערכת צינורות זו מחוברת לפיר אשר נבנה בתוך קירות הבניין בו אנו גרים ושעובר לאורכו של הבניין עד למיכלי האשפה המצויים בחדר האשפה שבקומת הקרקע של הבניין. בכל קומה יש לפחות פתח אחד שמחבר את הקומה לפיר עצמו- כך של דייר יכול לפנות את שקיות הזבל שלו מקומת מגוריו, ואינו נדרש לרדת לחדרי האשפה לשם כך.

פנוי אשפה בדרך זו מתבצעת באמצעות לחץ אוויר, ואקום, אשר שואב את כל שקיות האשפה שהושלכו לתוך הפיר הזה, ויונק אותן לתוך תעלות תת קרקעיות. שם, האשפה נשאבת לעבר נקודת איסוף מרכזית שנבנתה למטרה זו בדיוק.

פנוי אשפה עי"י שינוע פנאומטי משנע את האשפה שלנו הרחק מאזור המגורים שלנו. יחד עם אשפה מורחקים גם חולדות ועכברים, שאוהבים להתגורר באזורי אשפה. שנוע פנאומטי של אשפה גם "מטפל על הדרך" בבעיית חתולי רחוב, שאוהבים לחטט בפחי אשפה ולחפש שאריות מזון. נבירה זו של החתולים , כמובן מטנפת את האזור, כרוכה בפיזור האשפה לכל עבר, ריחות לא נעימים ופגיעה באסתטיקה ובחזות המטופחת של השכונה.

פנוי אשפה פנאומטי – האם זה ידידותי לסביבה?

כן. היות והאשפה מוטמנת באדמה הרי שקל יותר לשמור על סביבה נקיה וירוקה. מעבר לכך, האשפה שנשאבת ע"י מערכת שינוע זו עוברת מיון. אשפה שניתן למחזר מועברת למחזור. אשפה שלא ניתן למחזר מוטמנת באדמה.

פנוי אשפה פנאומטי הוא חלק מטכנולוגית המאה ה – 21 ולמעשה, מדובר בטכנולוגיה מתקדמת, שהולכת והופ]כת ליותר ויותר פוצה באזורי מגורים ובמבנים תעשיתיים. סביר להניח שלא תספרו לנכדים שלכם, שבדרך לעבודה בהיי טק לקחת איתכם שקית זבל, ירדתם איתה במעלית, והשארתם אותה בחדר פחים- הם יגיבו בדיוק כפי שאנו נגיב לשמע סיפורים לפיהן  ארבע משפחות חלקו מטבח משותף ושירותים בחצר.

פנוי אשפה פנאומטי הוא רווח נקי שלנו ושל כדור הארץ.  לא עוד משאיות זבל שמשאריות אחריהן שובלך של ריח רע, מרעישות בשעות הבוקר המוקדמות או מאטות את מסלולי הנסיעה . לא עוד פחי אשפה גדושים, שתכולתם מפוזרת מסביב עקב שקיות אשפה שנקרעו בדרך ו / או חתולים שחיפשו בהן מזון. פנוי אשפה פנאומטי לא נעזר במשאיות שמטרתם פנוי אשפה, והן לכשעצמן מזהמות את כדור הארץ ואינן ידידותיות לסביבה. והאשפה? ממוינת, ממוחזרת ונטמנת עמוק באדמה.


אודות מחבר המאמר

מיכל מנשה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.