אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

במה סכיני שף שונות מסכינים רגילות?

במה סכיני שף שונות מסכינים רגילות?

אין היום מטבח שאין בו סכינים. הסכינים מסייעות לנו הן בחיתוך של המזון, הן בפריסתו, בקציצה, במריחה, ובעוד שפע של פעולות שונות. אם בעבר המחשבה על סכיני שף הייתה שמדובר על סכינים ששמורות אך ורק לבשלנים המקצועיים, הרי שהיום המגמה היא הפוכה. המשתמש הביתי מבין, שבמקום לרכוש סטים שלמים של סכינים, הוא יכול להסתפק בסכין שף איכותית אחת. בעצם, בניגוד לשמן, סכיני שף אינן מיועדות רק לשפים מקצועיים. הן סכינים שכל משתמש ולו החובבן ביותר יוכל לעשות בהן שימוש וזה היופי שבהן - סכיני השף בעצם מתאימות לכל סוג של עבודה עם הסכין - והכל בכלי אחד בלבד! 

מהן התכונות של סכיני השף?

כדי להבין מדוע סכיני שף יכולות להתאים בעצם לכל מלאכה שנדרשים לה לרוב שלושה או ארבעה סכינים שונות, יש צורך להבין מהן התכונות של הסכין הזו.

לסכיני שף יש בעצם שלושה סוגי להבים שונים - להב מסוג, 6 סוג 8 וסוג 10. לרוב, המשתמש הביתי נוהג להשתמש בסכין מסוג 8 שהיא בעלת האורך הנוח ביותר לעבודה. אורך זה הוא אידאלי לכל סוגי החיתוך באשר הם - החל מהחיתוך של ירק לחתיכות קטנות ודקות, ועד לחיתוך גס במיוחד, דרך שכבה עבה במיוחד של מזון. חשוב להבין שיש היום גם הבדל בנוגע לאופי הפלדה שממנה עשויה הלהב של הסכין. כדאי מאד להתייעץ עם מומחה לסכיני שף ולהסביר לו מהו סוג המזון שאתם צורכים ברובו ולאיזה מלאכת חיתוך אתם נדרשים, ע"מ שהוא יוכל להתאים לכם את עובי הלהב הטובה ביותר.

ברוב הדגמים של סכיני שף, כמו ארקוס, אתם תוכלו לראות שהחלק העליון של הלהב מתעגל ואיננו ישר. הסיבה לכך היא שבשיטה זו, אפשר לבצע חיתוכים קטנים בצורה נוחה יותר ובצורה מהירה יותר. שיטת עבודה זו היא דווקא אינטואיטיבית מאד, ומיד כשתתחילו לעבוד עם הסכין תגלו כמה היא נוחה.

ברוב המקרים, סכיני השף הן גם כבדות יותר מן הסכינים הרגילות. אין צורך להתרגש - זו לא סכין שקשה להרים. זו פשוט סכין שעושה שימוש במשקל יותר גבוה, כדי שהחיתוך יהיה יותר מוצלח, איכותי וקל. כך, אתם צריכים להפעיל דווקא פחות מאמץ בפעולת החיתוך. 

איך לבחון את הסכין הטובה ביותר?

חשוב להבין, שלמרות שלסכיני השף יש כמה תכונות משותפות, ישנם בכל זאת דגמים שונים מבחינת התכונות שלהם. ישנן סכיני שף שהן כבדות יותר ויש פחות. יש כאלה שבהן הלהב איננו מעוגל בקצה. ישנן שיטות אחיזה שונות בסכיני השף, עובי פלדה שונה, ועוד ועוד תכונות שונות. לכן, כשאתם בוחרים סכיני שף, כדאי להתנסות בסכין עצמה ולראות האם האחיזה נוחה. חשוב להבין שהעבודה עם סכין שף צריכה להיות פשוטה ונוחה גם למי שבסך הכל רוצה לחתוך קצת ירקות, גבינות ובשר. לכן, ברגע שאתם חשים בנוחות עם הסכין סימן שזו הבחירה עבורכם.


אודות מחבר המאמר

רוסולינג חברה אשר מתמחה בהבאת סכינים בכלל וסכיני שף בפרט, תבניות אפייה מסיליקון ותבניות אפיה מחומרים אחרים, כלים ואביזרים למטבח משנת 1969. אנו המשווקים הבלעדיים למס' מותגים בתחום הבישול, אפייה, ואיבזור המטבח. אנו משווקים את המוצרים לשוק הפרטי והמוסדי.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.