אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שלוש שאלות על בחירת טכנאי תיקון מקררים

 

מקרר שמתקלקל בבית בו מתגוררת משפחה יכול לשבש בקלות את החיים שלה וליצור הרבה מאד בעיות. העובדה שמדובר במכשיר שאנחנו משתמשים בו בכל שעות היום, מאחסנים בו את האוכל לכל הארוחות ואת חומרי הגלם –לפעמים כאלו שקנינו לשימוש במהלך כל השבוע או כל החודש, הופכת את המכשיר הזה לחשוב כל כך בחיינו. כאשר הוא מתקלקל אנחנו חייבים לבחור טכנאי מקררים הכי טוב שאפשר כדי שיתקן את התקלה, יבדוק מה מצב המקרר ולפעמים – בלית ברירה, יגיד לנו שהגיעה השעה להיפרד וימליץ לנו להחליף את המקרר בדגם חדש יותר. ככל שהטכנאי שנבחר יהיה מוסמך ומקצועי יותר, נהיה בטוחים שהמקרר יחזור לשרת אותנו במהרה. 

מי יכול לקרוא לעצמו טכנאי מקררים?

כדי לדעת מאיפה להתחיל את החיפוש אחר טכנאי מקררים טוב אנחנו חייבים להבין מי הוא למעשה אותו טכנאי. טכנאי מקררים הוא אמנם שם כולל לכל מי שיש לו את הניסיון וההסמכה לעסוק בתיקון של מקררים מדגמים שונים אבל למעשה מדובר באיש מקצוע שחייב בהכשרה עם תעודות מתאימות. טכנאי מקררים הוא מי שלמד במסגרת קורסים של טכנאות מיזוג אוויר וקירור ולמד לעבוד עם גופי קירור גדולים, לתקן תקלות נפוצות בהם ולהחליף בהם חלקים במידת הצורך. מומחה מקררים מוסמך עובר קורס מקצועי שמעניק לו בסופו של דבר תעודה של מומחה קירור. רק אדם כזה רשאי לקרוא לעצמו טכנאי מוסמך.

עד כמה חשוב הניסיון?

אין ספק שהדבר הראשון שאנחנו חושבים עליו כאשר אנחנו צריכים למצוא טכנאי כלשהו הוא הניסיון שלו. ככל שהניסיון של טכנאי מקררים רב יותר כך כנראה הוא גם טוב יותר במה שהוא עושה. לא כל מי שסיים את הקורס הרלוונטי הוא דווקא בעל ניסיון מקצועי איכותי וטוב. טכנאים שסיימו את הקורס אבל לא הוכיחו מיומנות לא יקבלו עבודה נוספת ולא יוכלו לצבור ניסיון. ככל שבעל מקצוע מקבל עוד ועוד עבודות, לומד להכיר ולטפל בדגמים שונים של מקררים, מתעדכן בשכלולים בתחום ולומד לעבוד גם עם מקררים מתקדמים כך הוא טכנאי עם ידע רב יותר. לכן – במקביל לבדיקת ההכשרה המקצועית בדקו תמיד גם את ההכשרה המעשית ובחרו בטכנאי עם הכי הרבה ניסיון בשטח.

כיצד בוחנים שירות תיקון מקררים טוב?

לא רק ההסמכה המקצועית והנסיון הרב מצביעים על חוזקו של טכנאי תיקון מקררים זה או אחר, גם ואולי בעיקר השירות הטוב שהוא מעניק ללקוחות שלו. קשה לדעת איך בוחנים שירות טוב בגלל שלכל אחד מאיתנו יש את הקריטריונים שלו. אחד יגדיר שירות טוב כשירות זריז ולשני לא יהיה אכפת לחכות לטכנאי גם יום ויומיים אם הוא ייתן מחיר זול מהאחרים. שירות טוב מתחיל קודם כל בהגינות ובאמינות. מומחה מקררים שנותן שירות טוב הוא מי שנותן לכם הערכת מחיר רק לאחר שהבין בדיוק מה התקלה של המקרר, וידא שהוא יודע לתקן את הדגם הספציפי של המקרר שיש לכם ולא מפתה אתכם לתקן מקרר ישן גם כאשר הוא יודע שאין לכך סיכוי. הערכת המחיר לא צריכה להיות גבוהה מאד מעל הממוצע וגם לא נמוכה באופן חריג – טכנאי הוגן הוא מי שנותן לכם הצעת מחיר לפי הממוצע הנהוג בשוק או באיזור בו אתם מתגוררים, לפי התחרות בין הטכנאים השונים בסביבה. בסופו של דבר בחירת הטכנאי צריכה להיעשות תוך מחשבה על שלושה גורמים שציינו כאן: מקצוענות מוכחת, ניסיון מקצועי בתחום של תיקון מקררים ישנים וחדשים ושירות מעולה שכולל זמינות, מחיר הוגן ואמינות עד הסוף.

למידע נוסף על בעלי מקצוע גלוש לאתר מומלץ בקישור הזה


אודות מחבר המאמר

למידע נוסף על בעלי מקצוע גלוש לאתר מומלץ בקישור הזה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.