אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כיצד בוחרים משחק לילד?

 

כיצד בוחרים משחק לילד?

 

בחנות המשחקים מול המגוון העצום, הצבעוני והמרתק של משחקים וצעצועים כולנו ניצבים עם השאלה כיצד לבחור משחק? מה המשחק המתאים? הנכון? מה שנקרא: "הכדאי" ביותר.

 

לבחירת משחק מספר קריטריונים:

·         מותג – גם בתחום המשחקים יש "אופנות" ומותגים.

·         אריזה – אנחנו קונים עם העיניים אריזה אטרקטיבית מוכרת!

·         פרסום – מוצר שמופיע באמצעי התקשורת השונים וזוכה לחשיפה

·         פופולאריות – הילד רוצה משחק מסוים כי ראה אותו אצל חבר

·         המחיר – תלוי עבור מי נרכש המשחק ולאיזה אירוע.  נרכוש משחק שונה ליום הולדת של ילד מהגן או מהכיתה, במחיר שונה לאחיין ובמחיר שונה לילד שלנו.

·         מיקום המשחק בחנות – לרוב אנחנו רוכשים מוצרים שנמצאים בגובה העיניים. תשאלו את עצמכם את השאלה מדוע המשחק הזה בגובה העיניים ולא מעל או מתחת? אולי המוכר מרוויח עליו יותר? או שיש לו מלאי שהוא רוצה להיפטר ממנו? או וגם זה קורה זה באמת משחק מדהים ששווה להשקיע בו.

 

כל הדברים הללו נכונים ולפעמים כדאי לקנות מה שהילד רוצה ופופולארי. אך, לא תמיד. אנחנו ההורים והמחנכים כדאי שנשים את הדעת על קריטריונים נוספים.

 

להלן אמנה את הקריטריונים ולאו דווקא בסדר חשיבות:

1.       איכות החומר – האם המשחק אותו אני קונה  הוא רב פעמי או חד פעמי (ואין הכוונה למשחקי יצירה – שהם חד פעמיים מטבע הגדרתם). כמה פעמים נוכל לשחק בו.

2.       יתרון יחסי – מה היתרון של המשחק הזה לעומת משחקים אחרים.

3.       תועלת – איזו תועלת מפיק הילד מהמשחק אותו אנו רוכשים.

                מיומנויות – האם הילד מפתח מיומנויות חדשות: קוגנטיביות, רגשיות. האם הילד  מחזק מיומנויות קיימות: מוטוריקה עדינה וגסה, יצירתיות לדוגמה: "שולחן חול" ועוד

              ידע -  האם המשחק מוסיף ידע לדוגמה ארץ עיר, דגמי "לאונרדו דה וינצ'י", מחזק כישורי שפה לדוגמה:"מלך האנגלית" , מפתח כישורים מתמטיים לדוגמה: "לבני דיג'י" ועוד.

כישורים חברתיים –  האם בעזרת המשחק שלנו הילד מפתח יכולות של שיח שיתוף פעולה לדוגמה: "חכמים במסלול"

          זמן איכות – האם המשחק מזמן לי ההורה או המחנך "זמן איכות" עם הילד?  

          לדוגמה: משחקי חשיבה, משחקי קלפים פאזלים,משחקי בניה והרכבה ויצירה ועוד.

 

הערה חשובה למורים וגננות: קריטריון נוסף בבחירת המשחק הוא האם המשחק מסייע בידי המורה או הגננת להקנות  לילד מושגים וידע אותם אני צריך להקנות בהתאם לתוכניות הלימוד השונות.  האם הילדים לומדים בעזרת המשחק באופן עצמאי ומתוך הנאה  J

 

כל הקריטריונים ביחד ולחוד מהווים שיקול משמעותי וחשוב בבחירת המשחק לילד.

ו... לא לשכוח משחק זה כייף!!!

 

הכותבת: סרור בייגל אביבה

                אמא, מורה, מדריכה בחינוך הבלתי פורמאלי והפורמאלי.

            חברת תילתן ערכות למידה בע"מ www.tiltan.com

 

 

 

 

 

 

 


אודות מחבר המאמר

תילתן ערכות למידה חברה מובילה בתחום הפיתוח והשיווק של עזרי למידה אמצעי המחשה ומשחקים חכמים. 

מוצרי תילתן הינם איכותיים ויחודיים ומשווקים על ידינו באופן ישיר. 

לפרטים 03-9721555

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.