אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפול זוגי - לפני שנפרדים מהר מדי

בישראל, אחת מכל שלוש מערכות נישואין מסתיימת בגירושין. הסיבות לכך הן רבות – בני זוג שנישאו מוקדם וגילו מאוחר יותר שהם לא מתאימים, מערכות יחסים שנמשכו הרבה מאוד זמן ושהזמן פשוט שחק, מערכות זוגיות שהן אחד הצדדים או שניהם מעלו באמון של בן הזוג השני ונתקלו במכשול שלא הצליחו להתגבר עליו ועוד אינספור סיבות וסיפורים, למעשה כמספר הזוגות המתגרשים.

לפעמים נראה לנו שאין יותר מה לעשות, שניסינו הכל ושבלית ברירה הגיע הזמן לוותר. האמנם? טיפול זוגי מטרתו להציע מוצא גם במצבים שבהם נראה כי אין כל אפשרות אחרת פרט לפירוק הזוגיות.

פעמים רבות גם מצבים שנראים שאין כל סיכוי לפתרון מתגלים במסגרת טיפולית כבעלי פנים נוספות ואופטימיות יותר. תהליך של יעוץ זוגי מציע לבני הזוג במה לפתיחות רגשית זה בפני זו, וכל אחד בפני עצמו, ומביא לגילויים חדשים שמאפשרים התקדמות לכיוון פתרון. כמו כן, מטפל זוגי בעל ניסיון מסוגל לתת לבני הזוג כלים להתמודדות עם בעיות ולרדת עמם לשורש כל בעיה באמצעים פסיכותרפויטיים או התנהגותיים.

אחת הטכניקות הפופולריות ביותר לטיפול בבעיות זוגיות בשנים האחרונות היא אימון זוגי, שמטרתה להביא מזור ליחסים שעלו על שרטון, באופן פרקטי ומהיר. בני הזוג משוחחים עם המטפל והאחד עם השני בנוגע ליחסיהם, לרגשותיהם, רצונותיהם וחששותיהם, והמטפל מטיל עליהם משימות אשר מסייעות להם להתגבר על המכשולים.

כך למשל, זוג אשר חווה בעיות באינטימיות עשוי לקבל מטלה הקשורה לבילוי זמן איכות ביחד, בין אם בהשקעה בחדר המיטות או פשוט בשיחה פתוחה ומעמיקה.

אין כל ספק שתחום הטיפול הזוגי סייע רבות לזוגות שנתקלו בקשיים ביחסים הבינאישיים, והביא הצתה מחדש של להבת האהבה גם במקומות שבהן חשבו שכבר אין כל סיכוי להצלת הקשר.


אודות מחבר המאמר

לפרטים נוספים: http://www.du-et.co.il/

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.