אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מי הם הגורמים הרשאים למכור ביטוחי נסיעות

כאשר טסים לחו''ל, תהא הסיבה לכך אשר תהא, נדרשות לא מעט הכנות. אחת המרכזיות שבהן היא רכישת ביטוח נסיעות מתאים, אשר נועד להעניק כיסוי עבור פגיעות בגוף או ברכוש במהלך השהות הזו. לרוב, תתבצע הרכישה דרך חברות או סוכנויות ביטוח- האם גם שחקנים אחרים יכולים להיכנס לשדה משחק זה?

לפני כשנה וחצי, החליט המפקח על הביטוח בישראל- הוא אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר- על שינוי מהותי בתחום הפורה של ביטוח נסיעות. על פי החלטה זו, הרי שסוכנויות נסיעות או קופות חולים לא יכולות למכור באופן ישיר ביטוחי נסיעות ללקוחות שלהם. הבסיס להחלטה הוא התפיסה בגינה גופים מסוג זה לא צריכים לעסוק בשיווק פוליסות מסוג זה.

החשש העיקרי הוא שבמכירה מסוג זה, עלולה להיווצר הטעיה של המבוטחים- הם יחשבו כי הפוליסה משווקת בעקבות ידע מקצועי של אנשי הגופים הללו, ומתוך התאמה לתיק הרפואי שלהם, מה שלא בהכרח חייב להיות נכון. כמו כן, חשש נוסף הוא שההליך יהיה כרוך בעמלות, שאינן בהכרח הוגנות עבור הלקוחות.

אז מי יכול למכור פוליסות ביטוח נסיעות?

ההחלטה של משרד האוצר שינתה למעשה את החוקים בשדה משחק זה בצורה מהותית. הוא למעשה מתיר את הפעילות בתחום זה, באופן מובהק, לחברות הביטוח בישראל. הן יורשו למעשה לבצע מכירה של ביטוח מסוג זה, וכן לשלם עליו את העמלות האמורות - רק לסוכני ביטוח מורשים.

עם זאת, ההחלטה לא מבטלת לחלוטין את מעורבות קופות החולים או סוכנויות הנסיעות. חברות הביטוח יוכלו בהחלט ליצור קשר עם אלה רק כאשר לגופים הללו לא יתקבלו כל טובות הנאה עקב כך. כמו כן, נאסר עליהן לעסוק במיתוג או בפרסום של פוליסות מסוגים שונים, וכן לא לתגמל את הרוכשים פוליסה זו או אחרת.

ומה בנוגע לחברות כרטיסי האשראי?

עד כה, לא הזכרנו שחקן חשוב אחר בשדה משחק זה, והוא חברות כרטיסי אשראי. ככלל, ניתן גם כיום לרכוש באמצעות ביטוח נסיעות, לרוב בהליך הכולל לא יותר מאשר שיחת טלפון פשוטה אחת. ביטוח מסוג זה ניתן לא פעם ללא תוספת תשלום, אך מן העבר השני של המשוואה רחוק מלהעניק כיסוי מספק: הן מבחינת גובה התשלומים, והן מבחינת רשימת המקרים אשר נכללים תחת הפוליסה.

אז במה לבחור?

נובע מהחלטת משרד האוצר כי רכישת ביטוח תיעשה, ברוב המקרים, על ידי חברות הביטוח- וללא תיווך של גורם אחר. יש בכך לא מעט יתרונות. ראשית, הרי שהפוליסות של חברות הביטוח, כפי שכבר ציינו, הן מהרחבות ביותר שניתן למצוא כיום. הם נועדו לתת מענה לכל תרחיש אפשרי, ולהתאים למאפיינים הבסיסיים של הרוכש.

מעבר לכך, ציינו כבר כי ברוב המקרים הפוליסות שיהיו מוצעות הן ממילא אלה של חברות הביטוח. כאשר פונים אליהן באופן ישיר, אפשר להבין את התמונה כולה. על מנת לבצע את הבחירה המושכלת ביותר, רצוי מאד גם לבצע השוואת מחירים בין הפוליסות השונות. זאת מכיוון שנמצאים לא פעם פערי מחירים של עשרות אחוזים.

בכל אחד מהמקרים, מומלץ מאד לקרוא לעומק את סעיפי פוליסת ביטוח נסיעות לחו''ל. בכל הסכם יש מאפיינים שונים בתכלית, תנאים מוגדרים לכיסוי, גובה אחר של פיצויים, ואפילו דרך התנהלות אחרת עם הגורם המבטח. יש לקרוא את האותיות הקטנות לעומק, ובכל מקרה לבצע את הבחירה גם בהתחשב ביעדי הנסיעה ובמטרותיה. לא תאמינו עד כמה אלה יסייעו לכם לבחור פוליסה משתלמת, שתבצע בדיוק את מה שהיא נועדה לעשות.


אודות מחבר המאמר

השוואת ביטוחי נסיעות וובי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.