אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביטוח אופנועים – הכול ביחס ישר לתאונות אופנוע

תאונות אופנוע – קטסטרופהאין מחלוקת על כך שתאונות דרכים בארץ עברו כל סטטיסטיקה ריאלית. מדובר בתופעה רחבת היקף שנדמה שרק גדלה בכל יום שעובר.למרות ההסברים והניסיון לייעל את מערכת הכבישים, נראה שאין מנע מהתאונות הקטלניות שאנו עדים להן יום יום.

לכל תאונת דרכים, יש הפוטנציאל להיות קטלנית, אבל כשמדובר על תאונות אופנוע הפוטנציאל הזה גדל משמעותית. רוכבי האופנועים, בניגוד לנהגי הרכבים, חשופים לחלוטין והסיכון שלהם להיפגע בתאונות אופנוע למעשה גדול הרבה יותר, ותאונות שמעורבים בהם אופנועים הן לצערנו קטלניות יותר.

גזרת משרד האוצר – נוקשה מדי או תואמת מציאות?עקב שכיחותן של תאונות אופנוע בארץ, נדמה שגזרת משרד האוצר היא בסך הכול פתרון להליך שלא היא התחילה. הגזרה בסך הכול מגישה ערעור שכנגד אל מול תאונות אופנוע רבות וקטלניות שמתרחשות סביבנו. האם לא נכון לומר שמחיר הביטוח הוא בעצם מראה? האם לא נכון לומר מחיר הביטוח משקף את המציאות וביחס ישיר אל מול כמות עצומה של תאונות אופנועים?בעלי האופנועים מעלים טענות לגיטימיות כנגד העלאת מחיר הביטוח:1. בעיה כלכלית – ייקור מחיר הביטוח משמעו עבור רבים מבעלי האופנועים ויתור על האופנוע לטובת מכונית כיוון ובמצב החדש, לא ישתלם כלכלית להחזיק אופנוע.

2. עולם פחות ירוק – כל בעל אופנוע שלא יוכל להחזיק כאמור באופנוע שלו ייצטרך לעבור לנהוג במכונית שגורמת עליה גדולה יותר בזיהום אויר. 

3. החרפת הפקקים – תוצאה ישירה של עלית כמות המכוניות בכביש היא פקקים רבים יותר.תרבות הנהיגה של נהגי האופנועעל פניו, אין מקום לוויכוח, הטיעונים של רוכבי האופנועים מבוססים ונכונים. עם זאת, נראה שאין מנוס מן המסקנה שלאור תאונות אופנוע רבות כל כך חייבים לייקר את מחיר הביטוח. בגלל אותם רוכבי אופנוע מסוכנים, מתייקר שוב מחיר הביטוח של אופנועים בישראל שכן כמות תאונת אופנוע שכזו מחייבת ייקור של מחיר הביטוח.


אודות מחבר המאמר

בברכת נסיעה בטוחה

אופנועי השרון | אופנועים למכירה , אופנועי , מוסך אופנועים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.