אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עולם חדש מופלא

ואז, יום אחד, מתרחש הקסם. אתם חוזרים לביתכם שהכיל שני אנשים בלבד ופתאום, פלא, אתם שלושה. ולא סתם שלושה בוגרים שיכולים לנהל לעצמם את החיים, אחד ממכם זקוק להשגחה תמידית והוא סומך עליכם שאתם יודעים את העבודה היטב. מה, לא ידעתם?

קחו נשימה ארוכה. טיפול בתינוק ראשון הוא עניין של למידה, התייעצות, קבלת עזרה והמון המון אינטואיציה. את כל המרכיבים יש לכם, צריך רק לדעת להפעיל את המערכת, וקדימה לעבודה הכי חשובה שעשיתם בחייכם.

הלבשה

בימיו הראשונים, התינוק מתקשה לשמור על חום גופו. העיקרון של בגדי תינוקות אומר כי התינוק צריך להיות לבוש בשכבה אחת יותר ממה שאתם לבושים. לא יותר ולא פחות. הבד צריך להיות 100 אחוז מכותנה ולא מצמר. כך גם לגבי השמיכה והחיתול. הרגשת הבד על הגוף הרגיש חשובה מעין כמוה לתינוק שליו ושבע ולא עצבני ובוכה.

החתלה

עיקרון ההחתלה אומר כי תינוקות יעדיפו לעשות את צרכיהם בחיתול נקי. למה? אף אחד לא יודע כי תינוקות, למרבה הצער (או שלא) אינם יכולים לדבר או להעיד. כך או כך כנראה שמדובר בעובדה. חיתול רצוי להחליף בכל פעם שיש חשד להפרשות, אל תהססו פשוט תחליפו.

באותו עניין, חשוב שתרכשו לעצמכם גיטה בגס מתאים לאחסון כמה שיותר טיטולים וחיתולים במקרה ותעזבו את הבית לסיבוב דאווין בשכונה או אצל הדודים והדודות.

אמבטיה

ישנן תינוקות האוהבים אמבטיה ויש כאלה שלא. גם סיבה זו לוטה בערפל. כך או כך, אבטיה בימיו הראשונים של התינוק רצוי לעשות בעדינות. לעתים עדיף רק להעביר על גופו צמר גפן לח.

גופו של התינוק חלקלק במים ולכן רצוי לעטוף אותו בחיתול עד שתתרגלו לתנוחה הרצויה לכם, ולו, ואז תיפטרו מהחיתול. בזמו האמבטיה יש להקפיד לנקות את המקומות הרגישים ביותר כמו איבר המין, הטבור ובית השחי. אמבטיה לתינוק רצוי לעשות בשעה קבועה וכאשר התינוק רגוע ושבע.

עור התינוק, אוזניים ועיניים

עור התינוק בעייתי ונוטה לפתח אדמומיות ויובש לעתים קרובות. יש לדאוג לקרמים מיוחדים שישאירו את עורו לח כמו גם לשים לב לכמות הלבוש ולהפרשות הזיעה. עיני התינוק עצומות למחצה ומפרישות קרום דק אותו יש לנקות בעדינות עם מטלית מיוחדת. אותו כנ"ל לגבי האוזניים.

כמו כן, את ציפורני התינוק ניתן לגזום לאחר עשרה ימים בעזרת מספריים מיוחדים. את גדם הטבור יש להשאיר יבש ונקי עד שיירד מעצמו. השגחה ותשומת לב הם הדברים הכי חשובים כדי לשמור על התינוק בריא ומרוצה.


אודות מחבר המאמר

GreenWeb כותבים גם על תיקי החתלה ועל מדבקות קיר. אם תרצו לקרוא על  בגדי ילדים ועוד מגוון נושאים מרתקים אתר תינוקות הוא בשבילכם.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.