אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מה היתרונות ברכיבה טיפולית

רכיבה טיפולית הינה סוג מיוחד של טיפול באנשים בעלי נכויות או בעיות רפואיות שונות, באמצעות למידת כישורי רכיבה על סוסים. היתרונות ברכיבה טיפולית ניתנים ליישום בילדים ומבוגרים כאחד, הסובלים מקשת של בעיות בתחומים הפיזיים, הקוגניטיביים והרגשיים, והופכת בשנים האחרונות לאמצעי טיפול מקובל ואיכותי.

רקע היסטורי

שיטת טיפול זו התפתחה בגרמניה וצרפת החל משנת 1875, אך קיים גם איזכור היסטורי לטיפול כזה כבר בתקופת יוון הקדומה. בראשית, התחום עסק בטיפול בבעיות בשיווי המשקל של המטופלים, ביציבה לקוייה ובעיות שרירים. בהמשך, לאחר מלחמת העולם הראשונה, אנגליה טיפלה בחייליה על ידי רכיבה טיפולית.

על אף היותה פעילות הנאה וספורט, רכיבה על סוסים הינה מענפי הספורט היחידים אשר מציעים אפשרות להשתתפות שווה עבור בני אדם הסובלים מנכויות שונות. מעטים עוד יותר הם התחומים בהם הטיפול מציע מענה לבעלי צרכים קוגניטיביים או רגשיים.

קשת התחומים בהם רכיבה טיפולית נוגעת

היתרונות ברכיבה טיפולית מגיעים לידי ביטוי גם בתחומים שאינם רפואיים, כגון לימוד אחריות, פיתוח בטחון עצמי, כישורי הנהגה ואפילו כישורים חברתיים.

ומה לגבי בטיחות? על אף העובדה כי רכיבה על סוסים כרוכה בסיכונים מסויימים, רבים לא מודעים לעובדה כי ברכיבה טיפולית ישנם מטפלים אשר עומדים לצד מטופל כאשר הוא רכוב על גב הסוס. אין לשכוח כמובן שנעשה שימוש בקסדה מתאימה ואמצעי הגנה נוספים, לשם ביצוע טיפול מוצלח בבטחה. כל זאת כמובן, במסגרת טיפול של חוות רכיבה טיפולית מקצועית.


אודות מחבר המאמר

חוות אנדלוס - חוות סוסים טיפולית

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.