אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

האם דרוש רק קול כדי להיות קריין?

קריין

מעוניין לקחת חלק מעולם הטכנולוגיה? אתה רואה את עצמך בתור איש אמין מבחינה קולית? חושב שיש לך קול רדיופוני? אתה רוצה להיות קריין? במידה וכן, כדאי שתלמד זאת במסגרת מקצועית כי כך החברות השונות יראו אותך בצורה מקצועי ואחד שלמד זאת וכתוצאה מכך יהיה להם את הביטחון לסמוך עליך. זה לא מקצוע פשוט, משום שצריך לתרגל וללמוד טכניקה מסוימת, אשר תקל עליכם. היא לא מורכבת ואפילו פשוט להתנהל איתה. אתם צריכים לשדר מיומנות וידע בשפה העברית, אחרת לא תוכלו לעבוד במקצוע ולא תצליחו להתקבל לאף עבודה. במידה ואתם עושים את השגיאה הקטנה ביותר, המאזינים יראו אתכם בתור אנשים לא אמינים. אתם צריכים להיות מדוקדקים ולהיות בטוחים לחלוטין איך לומר את הטקסט.

האם דרוש רק קול כדי להיות קריין?

לא מספיק שיהיה לכם קול שיתאים עבור קריינות, אלא גם להיות אינטליגנטיים ומביני עניין, אחרת לא תוכלו להיות חלק מהעולם הזה. ישנם אנשים שאומרים שיש לכם את היכולת להיות קריינים ומנסים לדחוף אתכם לעשות עם הקול שלכם משהו, אך עליכם לדעת שזה לא מספיק. ישנם כאלה אנשים שחושבים שאם כלל לא מתאימים לעולם הן מבחינה קולית והן מבחינת חוכמה, אך מסתבר להם שהם הטובים ביותר לאחר שהם מנסים. כדי להיות בוטחים שאתם יכולים לקחת חלק מעולם הקריינות, אתם תעברו אודישן כדי להתקבל למסגרת הלימודים ולאחר מכן יאמרו לכם אם התקבלתם או לא. לאחר שתתקבלו, אנשים מקצועיים ובעלי ניסיון בתחום ילמדו אתכם.

אוזן חיצונית ופנימית

נכון שאתם שומעים את עצמכם לאחר שהקליטו אתכם, אתם אומרים לעצמכם שזה לא נשמע כמוכם, הרי מדובר על האופן שבו אתם שומעים את עצמכם. קריין צריך לדעת לנצל את השמיעה החיצונית והפנימית שלו, במילים אחרות הוא צריך לדעת לשלוט בקול שלו וכתוצאה מכך הוא ידע לשמוע את עצמו יותר טוב. האוזן שלנו מורכבת משני צדדים, אוזן פנימית ואוזן חיצונית. דרך האוזן החיצונית אנחנו שומעים את הסביבה שלנו באופן שגרתי ולא את הקול שלנו. רק בעזרת האוזן הפנימית אנחנו שומעים את הקול שלנו. עליכם לדעת איך "לשחק" עם הדברים, אך את זה תלמדו בצורה מעמיקה יותר במסגרת של הלימודים.


אודות מחבר המאמר

מיכה בריימן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.