אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביטוח רכב מסחרי עד 4 טון

נוהגים במשאית? נעזרים לצורך עבודתכם במלגזה? כמובן שתרצו לבטח את כלי התחבורה היקרים האלה. כך, הסוגיה של ביטוח רכב הופכת משמעותית יותר ככל שמשקל הרכב עולה. אנחנו נתייחס כאן לביטוחי רכב מסחרי "קל" באופן יחסי, והוא כזה שמשקלו עד 4 טון.

ראשית: מהו רכב מסחרי?

הנקודה הראשונה שיש להדגיש, היא כי רכב מסחרי הוא כזה אשר נועד לצרכי עבודה, וזאת להבדיל מכלי הרכב המשפחתיים. מה שחשוב לא פחות הוא שרכב מסחרי נחשב לגדול באופן יחסי. ניתן להבין בין שתי קטגוריות עיקריות: מעל או מתחת לארבעה טון. אנחנו, כאמור, נתייחס לכלי הרכב המסחריים הכבדים פחות. תחת רשימה זו, ניתן למנות, בין השאר, משאיות, מלגזות, טרקטורים, רכבי שירות והצלה וכן הלאה.

על הקשר שבין גודל הרכב לדרגת הסיכון

נקודת המוצא היא שכלי רכב מסחריים כוללים בתוכם דרגות גבוהות יחסים של סיכון, נקודה שמשפיעה, בסוף הדרך, על פוליסות ביטוח רכב. לא קשה להבין מדוע: ראשית, כלי רכב מסוג זה נמצאים שעות רבות מדי יום על הכביש. כך, למעשה, גדל הסיכוי לפגיעה בהם, או לתאונה אשר תביא למימושו של הביטוח.

כמו כן, הרי שחלק מכלי הרכב האלה כוללים, מעצם היותם כאלה, פוטנציאל סכנה. חשבו על כלי רכב אשר מעביר חומרים מסוכנים או נוסעים רבים, למשל. ברור כי במצב כזה אין לצפות כי פוליסת הביטוח תהיה כמו כלי הרכב ה"סטנדרטיים", שמשמשים לתחבורה פרטית ותו לא.

ההשפעה על הביטוח

ביטוח רכב המוגדר כמסחרי מכניס אותנו לשדה משחק חדש. יש לזכור כי משרד האוצר הגדיר סעיפים מסוימים אשר חייבים להיכלל בפוליסות מסוג זה, או שהן לא יאושרו כלל וכלל. הגדרה זו נועדה להפוך את תמונת הביטוח לפשוטה מעט יותר עבור המבוטחים העתידיים, שעלולים ללכת לאיבוד תחת עודף הסעיפים.

ברור כי ההגדרות השונות של ביטוח אינן משתנות כאשר הרכב מסחרי. ביטוח חובה עדיין נדרש לכל נהג, בעוד ביטוח מקיף יכסה את הרכב- שנוטה להיות לרוב יקר מאד- מפני שורה ארוכה של פגיעות (תאונות, נזקי טבע, מעשי זדון ועוד). ביטוח צד ג' מיועד להיות מופעל במקרים של תאונה, חלילה, והוא יעניק פיצויים לצד השלישי הנפגע.

הסוגיות המרכזיות של ההסכם

ההבדל העיקרי ביחס לביטוח רכב מסחרי נוגע, אם כן, לתוספות אשר נדרשות לפוליסה. ביניהן, ניתן למנות מספר כיסויים מרכזיים, שלא בהכרח מאפיינים פוליסות של כלי רכב משפחתיים. כך, למשל, צריך לכלול הביטוח הוצאות גרירה וחילוץ, בלאי מלא ומזגן. אליהם ניתן להוסיף, כמובן, כיסויים נוספים תמורת תוספת תשלום.

ואגב, על מנת להפוך את המשוואה למעט פשוטה יותר עבור רוכשי הביטוח, הרי שברוב המקרים ייכלל כבר ביטוח צד ג' בתוך הביטוח המקיף עבור כלי הרכב המסחריים. דבר זה מוזיל, בסופו של דבר, את המחיר הנדרש לשתי הפוליסות החשובות האלה גם יחד.

הסוגיה הכלכלית

עקב כל הסוגיות שהועלו מעלה, הרי שמחיר הביטוח לרכב מסחרי עלול להיות גבוה יותר מזה הרגיל, לעיתים בעשרות אחוזים. פוטנציאל הסיכון, כמו גם שוויו של הרכב, הם שמשחקים כאן תפקיד. יש לזכור כי המחיר נקבע גם על פי מספר משתנים חשובים, דוגמת סוג הרכב, הוותק שלו על הכביש, מאפייני הנהג ועוד.

כל אלה נותנים משקל רב לבחירה של פוליסת ביטוח מתאימה. ההמלצה שלנו היא לא לרכוש ביטוח רכב מסוג זה ללא בדיקה של מכלול האפשרויות בשוק. השוואת מחירים, הנערכת כיום תוך דקות ספורות באמצעות האינטרנט, יכולה לסייע לכם לחסוך את כל אותם סכומים נכבדים. התוצאה היא פוליסה משתלמת, שמעניקה כיסויים נרחבים ביותר.


אודות מחבר המאמר

וובי - סוכנות ביטוח המפעילה מערכת אינטרנטית להשוואת ביטוחים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.