אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אנדומטריוזיס וריפוי עצמי

אנדומטריוזיס הוא תופעה שבה רקמות דמויות תאי רירית הרחם מתפזרות וצומחות באברים אחרים בגוף האישה, בעיקר באברי מערכת הרביה. רקמות האנדומטריוזיס מגיבות לשינויים ההורמונליים של המחזור הנשי ולכן גדלות לאורך המחזור ומדממות בימי הווסת. לאנדומטריוזיס מתלווים לפעמים כאבי מחזור קשיים ובעיות בפיריון. אנדומטריוזיס ונזקיו הם המקור לכשליש מבעיות הפיריון בקרב נשים, כך שמדובר בבעיה שכיחה וכשמדובר בניסיונות להרות ולהקים משפחה שלא צולחים, היא מעוררת גם קושי רגשי רב.

הרפואה המערבית מטפלת באנדומטריוזיס ובהריון : לעיתים קרובות מתלווה אנדומטריוזיס בקשיי הפיריון המתלווים אליה באמצעות התערבות חיצונית הורמונלית ולעיתים נדרשת לניתוחים כירורגיים, אך מתייחסת מעט לגורמי התופעה, לאספקטים הרגשיים שלה וליכולת של הגוף לרפא את עצמו, תוך לקיחת אחריות של המטופלת על מצבה. הרפואה הסינית ושיטות טיפול הוליסטיות נוספות מציעות טיפולים אלטרנטיביים או משלימים באמצעותם יכולה מטופלת לקחת חלק פעיל בריפוי ושיפור יכולת הפיריון.

אנדומטריוזיס והרפואה המערבית

הרפואה המערבית מציעה מספר הסברים לתופעת האנדומטריוזיס, בניהם גנטיקה, השפעת זיהומים סביבתיים וכשל מובנה במערכת החיסונית. יש טענה לפיה הגיל המאוחר שבו נשים בוחרות היום להתחיל לנסות להרות, לאחר שנים ארוכות של שימוש בגלולות למניעת הריון, מגדיל את קשיי הפוריות ואת הסיכוי לאנדומטריוזיס. ברמה הטיפולית, האנדומטריוזיס נוצר מחוסר איזון במערכת ההורמונלית והרפואה המערבית מציעה טיפול ראשוני על ידי התערבות הורמונלית הפוכה. במקרים קשים יותר יש צורך בניתוח להסרת חלק מהרקמות – ניתוח די מורכב שמפחית את הקף התופעה ויכול להועיל בכניסה להריון, אך אין התייחסות למקורות שלה או ניסיון לריפוי של ממש.

הרפואה הסינית וההבט הנפשי

הרפואה ההוליסטית מכירה בעומק ההשפעה של הנפש על הגוף ורואה באנדומטריוזיס תופעה שנגרמת במידה רבה על ידי מצב רגשי וקונפליקטים נפשיים. האנדומטריוזיס, על פי ראיה זו היא דרכו של הגוף לאותת לנו שמשהו לא תקין בהתנהלות הרגשית ובאורח החיים שלנו. לפעמים מדובר בסוגיות לא פתורות מהעבר או במערכות יחסים לא תקינות בהווה. המטפלת ברפואה סינית מזמינה את המטופלת לקחת חלק אקטיבי במצבה הגופני והרגשי ולחזק את עצמה בכל המובנים מתוך הכוחות הגלומים בה.

אנדומטריוזיס טיפול לפי הרפואה הסינית משלב גם בחינה לתוך הנפש. לצד טיפול באמצעות צמחי מרפא ותוכנית תזונתית שמטרתה לחזק את המערכת החיסונית ולהשיב את האיזון לגוף, ריפוי עצמי של אנדומטריוזיס דרוש בחינה מחודשת של הנפש, של מערכות היחסים והקונפליקטים שמלווים את המטופלת לאורך החיים. האנדומטריוזיס הוא הזדמנות לשינוי של כל מה שתקוע, מעכב ומעוקר בחיים. בדרך לריפוי יש צורך בסיגול אורח חיים מאוזן ובריא יותר, להוריד מהלחץ, לעבור תהליך של קבלה עצמית ולפתח דרכים לבטא יצירתיות ושחרור, בהדרכה וליווי של המטפלת, ניתן לעבור ריפוי מעמיק של מקורות האנדומטריוזיס ולשפר את איכות החיים.


אודות מחבר המאמר

מור אפריאט רפואה סינית וגניקולוגיה סינית. מור אפריאט היא מטפלת מוסמכת ברפואה סינית מעל 15 שנה. מור בעלת התמחות בטיפול בנשים :אנדומטריוזיס, בעיות פוריות, נשירת שיער וחוסר איזון הורמונלי. הטיפול משלבדיקור סיני, תזונה נכונה וצמחי מרפא ייחודיים סיניים ומערביים.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.