אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מבחן טופל- קורס תחת הלחץ

חייב לעבור קורס TOEFL על מנת לעמוד בתנאי הקבלה למוסד אקדמאי בחו"ל? לא מרגיש מספיק בטוח על מנת להירשם ולגשת למבחן ללא סיוע חיצוני וללא עזרה מקצועית? אל תנסה לוותר לעצמך ולשכנע את עצמך כי, בעצם, אין לך צורך בתמיכה שכזו כי מדובר על מבחן חשוב מאוד לעתידך ותוצאותיו יכולות לשנות את הגורל שלך מן הקצה אל הקצה.

מהו המבחן הזה?

מבחן זה, המתורגם מאנגלית כמבחן באנגלית כשפה זרה (מבחן  toefl), הינו מדד הסף לקבלה עבור מוסדות אקדמאיים ללימודים גבוהים במקומות רבים ברחבי אירופה, ארה"ב ואוסטרליה, כל המדינות והאזורים בהם החיים בכלל, והלימוד האקדמי בפרט, מתנהלים באנגלית מדוברת וכתובה ברמה שבה אנחנו ואתם דוברים את שפת האם שלנו, בין אם זו ערבית, בין אם עברית או בין אם כל שפה אחרת. לא רק עבור קבלה ללימודים בחו"ל משמש ציון המבחן הזה, אלא גם עבור מוסדות, ארגונים ומקומות עבודה רבים אליהם מבקשים אנשים מרחבי העולם לפנות ואליהם הם מציעים את מועמדותם המקצועית. חלק מהסינון הראשוני, והנדרש בשל עומס הפניות והפונים, הוא סינון השפה והוא נעשה, ברמה המקדמית, על ידי הצבת ציון סף למעבר במבחן הטופל. כל נבחן מתבקש, ויכול, לשגר את הציון שלו לכמה מוסדות ואלו בוחנים את ציוניו במבחן, יחד עם שאר הפרמטרים והאלמנטים הנדרשים, על סמך תנאי הסף שהציבו מראש.

איך בנוי מבחן טופל?

זהו מבחן, כאמור, הבודק את מכלול ידיעותיו והבנתו של הנבחן באנגלית כשפה זרה, שפה שבה הוא יצטרך להתפתח ולהתקדם בחוק לימודיו או במסגרת עיסוקיו המקצועיים, איתה הוא יצטרך להתמודד מול מועמדים, קולגות ומתחרים אחרים, ובעזרתה הוא יצטרך לחיות את חייו השגרתיים, היומיומיים, על מנת להשתלב בחברה, להתערות בה ולקחת בה חלק פעיל. המבחן מורכב מארבעה פרקים הבוחנים יכולות קריאה, יכולות כתיבה, הבנת טקסט ושמיעתו. אלו ארבעת המרכיבים המרכזיים של תחום השפה והתמודדות עם מרכיבים אלו, ברמה נאותה ומספקת, מסמנת את המגמה של הנבחן ואת יכולתו, לפחות התיאורטית, לעמוד בתנאי הלימוד, המחיה והמגורים במדינה זרה.

כך, על סמך הנכתב לעיל, מומלץ גם למי שסבור כי הוא בקיא ברזי השפה האנגלית וכי עצם קבלת תעודת הבגרות עם חמש יחידות לימוד באנגלית או מעבר תואר ראשון באוניברסיטה בישראל בה הזדקק ליכולות מוגבלות באנגלית לקריאת מאמרים וספרים מספיקים לתנאים הנדרשים למעבר למדינה זרה, לחשוב פעם נוספת ולהשתלב בקורס טופל מקצועי לפני הפניה למבחן עצמו, כך הידע הקיים יתחזק וישתפר, הידע החסר יושלם ויובהר והמכלול השלם יהפוך לשלם יותר ולטוב יותר.

 


אודות מחבר המאמר

קריאה נעימה!

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.