אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מחנאות וציוד - לא רק תרמוס

הטיול-קמפינג שתכננתם זמן רב מתקרב. הימים שפיניתם בדרכם אליכם, ואתם סוף סוף יוצאים לטיול המתוכנן שלכם בשטח, לכמה ימים טובים של טבע והתרגעות. קמפינג הוא פתרון מועדף לאלו המבקשים לטייל אך גם לחסוך בעליות ולהפוך את הימים ואת הלילות לחוויה נפלאה. החוויה בהחלט מתעצמת כאשר יוצאים לטיול כקבוצה מגובשת מראש. נדבר כאן מעט על מוצרים חשובים (אוהל, כיסוי לגריל, תרמוס וכו') שיגבירו את ההנאה שלכם מחוויית הטיול. ללא ספק, יאמרו המנוסים, שהדבר העיקרי לו עליכם לדאוג, גם לפני בניית המסלול, הוא בחינת הציוד המחנאי המתאים לטיול הזה. אין מדובר כאן על עניין תפל, כיוון שציוד מחנאות שנקנה במחשבה תחילה, בוודאי שיעניק לנו את הגיבוי לו נזדקק במהלך הטיול, כגון - מזון, נוחות, מנוחה, ודברים נוספים שעלינו להכין מראש, על-מנת לנהל טיול באמת מוצלח, וליהנות מהטבע המהמם שסביבנו. ציוד מחנאות מתחלק לכמה סוגים. מלבד ערכות קפה, תרמוס, כיסאות, מחצלות, ערסלים ועוד, קיים ציוד בסיסי והכרחי ביותר, שעליכם לוודא כי הוא נמצא ברשותכם, לפני הכל.

כיצד להתחיל?

גם אם יש לכם ניסיון בטיולים בשטח וגם אם לא, תוכלו להיעזר בדברים הכתובים כדי ללמוד הרבה על הכנת ציוד מחנאות לטובת טיול מוצלח. החלטתם להתנסות בטיול כזה ואינכם לגמרי בטוחים כיצד להתחיל? אם אתם אוהבים,למשל, להתפנק, תוכלו גם לקחת ציוד גריל (ואפילו כיסוי לגריל, זה שנמצא במרפסת). נציין כי רשימת ציוד היא ההמלצה החשובה ביותר, זו שתמנע מכם להשאיר פרטים קטנים אך חשובים בבית, שעשויים לשנות את כל אופיו של הטיול, למשל, גפרורים, אוהל בין רגע, רצועת קשירה ועוד. ההנאה בקמפינג בהחלט קשורה להכנה המקדימה שתבצעו. חשוב גם לבדוק את מזג האוויר באתר בו תטיילו, עוד לפני שתארזו כיסוי לגריל בתיק הטיולים שלכם.

אוהל

נראה שאחד הדברים החשובים ביותר לארגן, הוא אוהל (רגיל, או אוהל בין רגע). בוודאי שלא תעשו קניית ציוד טיולים, ותוותרו על האוהל. אוהל הוא רכיב חשום ביותר בתחום המחנאות, וזה כיוון שאוהל טוב יכול לעשות את ההבדל בין מנוחה ושינה מרגיעות ונעימות, שתסייע לנו לצבור את הכוחות לקראת יום המחרת, לבין לילות נעימים פחות. זכרו שהאוהל משמש מספר פונקציות: מקום לישון בו, מטבח, מלתחה להחלפת בגדים, מקום התגוננות ממזג האוויר ועוד. הוא בעצם בית בתוך אוהל. זו הסיבה שאין להתפשר על טיב האוהל, אפילו אם מדובר על אוהל מסוג "אוהל בין רגע". בזמן שאתם רוכשים ציוד קמפינג, אל תשכחו לרכוש אוהל מרווח דיו, או אף שני אוהלים, כתלות במספר המטיילים.

גם כיסוי לגריל יכול להיות חשוב לפעמים

ציוד מחנאות בסיסי נוסף, הוא שק השינה (שק"ש, אם תרצו), אותו יהיה לכם קל לחבר לתיק באמצעות רצועת קשירה. למרות שאוהל טוב יכול להגן עלינו, שק שינה עדיין מהווה ציוד מחנאות בסיסי, מפני שבעת מזג אוויר קר, נוכל להתחמם בתוכו (ולמזוג תה חם מהתרמוס). יתר על כן, הוא יוצר שכבה נוספת בין הגוף לבין האדמה, מה שהופך את השנה לנעימה יותר. איך נדע לבחור שק שינה ראוי? זה תלוי במיקום הגיאוגרפי בו בחרתם לטייל וכמובן, גם במזג האוויר. ראוי להתאים ציוד קמפינג למסלול שבחרתם ולמזג האוויר שיתקיים בימי הטיול. טיול חורפי לצפון ידרוש שק שינה אחר מזה שתצטרכו עבור טיול מדברי בקיץ. מזרון גם הוא מהווה פריט בסיסי, אם כי לא תמיד פריט חובה. המזרון יכול להתגלגל ולהיות קשור לתיק עם רצועת קשירה. אוהל בין רגע, למרות שהוא כה פשוט להפעלה, יכול להיות מספיק גדול כדי להכיל את כל הציוד שלכם. ציוד אפשרי נוסף להביא לטיול, הוא זה שיאפשר הכנת ארוחות בשטח: גזיה להבערת אש, תרמוס, כלי בישול ואכילה וכיוצא בזה. שיחות עם אנשים מיומנים בטיולים כאלו, יקלו עליכם את בחירת ציוד הקמפינג שלכם. טיפ: אם אתם אוהבי בשר ומתכוונים לצלות בשרים על הגריל בזמן טיול במזג אוויר שעשוי להיות קריר וגשום - קחו עמכם גם כיסוי לגריל. לא תתחרטו.


אודות מחבר המאמר

אבנר, חובבת כתיבה וטיולים ברחבי ארץ ישראל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.