אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איטום מרתפים

באופן עקרוני כל תחום האיטום הוא תחום שעדיף להשאיר לחברות מקצועיות. אז יכול להיות שיש לכם ידי זהב, יש מצב שאתם יכולים לפרק את הבית מבחינה חשמלית ולהחליף צינור שקבור עמוק מתחת לרצפות, אבל הקשיבו להמלצה הגורפת בתחום האיטום – כשזה מגיע למים, הם חודרים עמוק, אפילו מבעד לחרך הזעיר ביותר. נדרשות שנים של עבודה יומיומית על מנת להכיר את מגוון החומרים והטכניקות שקיימים בתחום זה. אין דין איטום גגות מרוצפים כדין גגות חשופים ואין דין איטום חדרים רטובים כדין איטום מקלטים. לכל תנאי בשטח יש את החומר המתאים לו, לכל מזג אוויר אופייני יש את החומרים האופייניים להם ובכל הנוגע למרתפים, ובכן, ניתן לכם דוגמה על מנת לסבר את האוזן.

 

לא משימה בלתי אפשרית

 

ריח הטחב והעובש שכל כך מאפיינים מקלטים בישראל גרמו להמון ישראלים להאמין כי איטום מקלטים היא פשוט משימה בלתי אפשרית. האמת היא שאמנם לא מדובר על עניין של מה בכך אבל אם תשקיעו די זמן, תוכלו למצוא חברה שמתמחה במיוחד בתחום הזה. בניגוד לטכניקות איטום אחרות, כאן מדובר על מלאכת מחשבת של ממש. איטום של חדרים תת קרקעיים מתחילה בעבודות הכנה נרחבות. מדובר על פירוק והסרה של כל השכבות על קירות הבטון. מדובר על צבע, ריצוף, מילוי, חלקים רופפים של הבטון עצמו ועוד. במקומות בהם מבצבצת אלינו חלודה, מכסים אותה עם חומר מגן מיוחד. לאחר מכן מבצעים החלקה של הבטון בעזרת שכבות יסוד וחומרים מיוחדים שבזמן הייבוש שלהם מתפשטים ורק לאחר ייבוש שאורך שבוע, ניתן לעבור לחלק השני והמורכב עוד יותר של עבודת האיטום עצמה.

כבר כאן אנחנו יכולים להזהיר אתכם מפני חובבנים שפועלים בטכניקות אחרות שמן הסתם יכזיבו אתכם. שימו לב, חברה מקצועית באמת לא תהסס במקרים מיוחדים לפנות למהנדס מומחה בתחום לקבלת פתרונות. ישנם לא מעט חללים תת קרקעיים בישראל שלא בנויים מבטון, ישנם מבנים שנבנו בצורה רשלנית במיוחד ולא מעט מקלטים בישראל סובלים מחדירה של מי תהום. עכשיו תגידו, עם יד על הלב, זה מה שאתם רוצים להתעסק אתו בעצמכם? ככל הנראה התשובה היא לא.

 

אז איך מאתרים חברה איכותית?

 

קודם כל פותחים את העיניים, פותחים את האוזניים ופותחים את הפה. הכוונה היא שהגיע הזמן לשאול חברים ובני משפחה, קולגות וחברים לעבודה על איכות האיטום של הגגות שלהם, של המרתפים ושל המקלטים שלהם. חפשו מבנים שעברו איטום לפני למעלה מעשר שנים ועדיין לא הופיעו בהם כתמי עובש בתקרות של דיירי הקומה העליונה ולא הופיעו ריחות לא נעימים של עובש במקלט. התחילו לאסוף טלפונים של קבלנים בתחום ובסופו של דבר החליטו על החברה לפי פרמטרים נוספים כגון תודעת שירות, עמידה בלוחות זמנים, זמינות וכיו"ב.

 


אודות מחבר המאמר

נכתב על ידי מיטרני איטום גגות וזיפות http://www.mitranitum.com המתמחה בכל סוגי האיטום הקיימים.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.