אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ניקוי ארובות של מנדפים, כי אתה לא רוצה שהעסק יסריח

 

ניקוי ארובות, ניקוי מסננים הם אחד האלמנטים ההכרחיים על מנת לשמור על בריאותם של אנשי הצוות במעבדות וכן במפעלים גדולים שפועלים עם חומרים מסוכנים, או שפועל נלווה לתהליך הייצור הוא יצירת חומר שעלול לפגוע בהם. אף אחד לא רוצה לפגוע באף אחד ובטוח שלא להסתכן בתביעת רשלנות. חשוב מאד, לאחר התקנת המנדפים, בכל תחום, לקבל הסבר מפורט על ההתנהלות העתידית של כל בית עסק או מפעל בנוגע למערכת המנדפים שיש ברשותם.

אם אתה לא תתרן אתה חייב מנדף

נושא שלעיתים נדחק לשוליים הוא עניין הריח, ואין מדובר על ההשלכות שעלולות להיות למנדפים הפועלים במעבדה ואינם מתוחזקים כראוי. במקרה זה מדובר, במקרים שונים, בחומרים רעילים שאין להם ריח. בענף הקולינארי, לעומת זאת, מבצעים המנדפים פעולה מבורכת עבור מי שיש לו חוש ריח, אפילו לא מהטובים ביותר.

ידוע כי סטיקיות באזורים עירוניים (אך לא רק), נדרשות, על פי חוק, לעשות שימוש במנדפים על מנת למזער את תופעות הלוואי של צליית הסטייקים. כן, זה טעים! (למי שאוהב כמובן). אבל נסה לחיות במשך שבוע בבית דירות בסמוך למסעדה אשר כל יום, מהבוקר ועד הערב, צולה סטייקים ושאין לה מנדפים. מדובר על מפגע תברואתי מאד מורגש. העשן, הפיח והריח נמצאים באוויר.

מה ניתן לעשות על מנת שהעסק שלך לא יסריח?

ניקוי ארובות של מנדפי מסעדות וניקוי המסננים שלהן, חייב להתרחש באופן קבוע על מנת שכל עובדי המטבח יוכלו ליהנות מאיכות עבודה. עובדים שסביבת העבודה שלהם נעימה יותר, יעניקו תוצרים הרבה יותר גבוהים. מעבר לכך, חשוב לציין כי האוויר המזוהם, הרווי בשומן ובאדים אינו משרת את בריאות אנשי הצוות. לכן, שימוש במערכת סינון אפקטיבית היא התשובה הטובה יותר עבור מצב זה.

מה לגבי הריח?

אנו חוזרים שוב אל אותו בית דירות שנמצא בסמוך לסטיקייה. מטרד הריח יכול להוות בעיה רצינית. הבגדים על החבל יהיו, דרך קבע, מריחים מבשר מטוגן, צלוי או מוקפץ. הבית עצמו עלול להיות מסריח ולעיתים גם מלא בעשן, תלוי בכיוון האוויר. על מנת שלא לגרום לאף אחד חוסר נוחות ואיכות חיים ירודה, חשוב להתקין מנדפים בכל מסעדה ובית קפה, שלא נדבר על סטיקיות הפתוחות 24 שעות ביממה.

אל תשכחו - ניקוי מנדפים

יש לכם עסק? אתם מסתכנים בתביעה אם אתם לא מתקינים מעל לכל כיריים לוהטות מנדף המיועד להן ומותאם להן אישית. יש לכם מנדפים? אתם מסתכנים בבזבוז של כסף על תיקונים והחלפת חלקים במערכת האוורור אם אתם לא דואגים לתחזק אותם כראוי. ופרט אחרון והכי חשוב: טיפת שומן על להבה של כיריים עלולה לגרום לשריפה (כן, הטיפה תיזל מהארובה המלוכלכת), מסנן סתום יגרום לעשן לא לצאת מהארובה אלא לחזור אל המטבח חזרה. זה לא באמת שווה, נכון?

 


אודות מחבר המאמר

תהנו

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.