אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ניקוי ארובות של מנדפים מציל מעשן

 

תחזוקה שוטפת נכונה ועקבית יכולה להציל מפשיטת רגל. רבים אנשי העסקים שיודעים להגשים את חזונם ולהקים את העסק עליו הם חלמו. לתפעל אותו לאורך זמן, לתחזק אותו לאורך זמן? זה כבר סיפור אחר.  א' חלם על מסעדה, הוא השיג את המימון הנחוץ, עבד ימים כלילות כדי למצוא את הנגרים הטובים ביותר, את הבנאים הטובים ביותר, את אנשי המקצוע בתחום האינסטלציה, החשמל והעיצוב. הוא עשה הכול על מנת שהעסק שלו יעמוד על הרגלים.

הוא לא בחל בשום אביזר מקצועי אשר יוכל להקנות לעובדי המטבח שלו את הנוחות ואת הכלים כדי לייצר את ארוחות הגורמה שעליהם חלם. ביצוע עקבי של עבודת פרסום ושיווק עשה את העבודה וההצלחה לא אחרה להגיע. המסעדה שלו הייתה בין עשרת המסעדות הנחשבות בתל אביב. כעת הוא הרשה לעצמו לנוח. מנהלי משמרת ביצעו את עבודתם כראוי והוא נהג לבקר, מדי יום, אבל רק לבקר. רואה החשבון שלו עשה את העבודה כראוי, הוא סמך עליו וכבר חשב על הפרויקט הבא.

עד כאן הכול טוב, אבל מה בנוגע לתחזוקה נכונה?

מה ש- א' לא לקח בחשבון הוא כי כמו כל דבר, גם במקרה הזה, מה שמתייבש נופל, כי לא השקו אותו. כל עסק נראה מצוין בתחילת הדרך, אבל אם לא מנקים את התפריטים כל סוף משמרת, הם יהיו דביקים ומגעילים בסופו של דבר. אם לא דואגים לתחזקה את מערכת האוורור של המטבח, היא עלולה להוות את המוקד שיביא לנפילת העסק.

מדוע לבצע ניקוי ארובות וניקוי מסננים של מנדפי מטבחים במסעדות?

החובה של א' הייתה לעקוב אחר הדרישה לבדיקות תקופתיות של המנדפים במטבח (ניקוי ארובות, מסננים, ובדיקת המפוח). המנדפים הורכבו מעל לכל כיריים ובצדק. הריח, העשן, האדים והשומן שעולים מן הבישול חייבים להתנקז למקום כלשהו. הם נכנסים אל הארובה, פוגשים את המסננים וממשיכים הלאה. המפוח בעל המנוע מאפשר את פעולת היניקה של האוויר. כאשר הארובה מלוכלכת וכאשר המסנן מלא בלכלוך, המפוח מבצע את עבודתו "על ריק", מערכת סינון האוויר אינה יכולה לבצע את עבודתה כראוי.

ניקוי ארובות הוא עניין חשוב. ארובה מלאה בשומן, עלולה לגרום למצב בו שומן מטפטף על מזון או על עובדי המטבח. השומן מצטבר בקירות הארובה. כאשר הוא מתקרר הוא נשאר דבוק אל קירות הארובה. אבל כאשר הוא מתחמם בשנית (משמרת חדשה בה הכיריים שוב עובדות, החום לוהט מעליהן והארובה יונקת את כל האדים החמים), אותו שומן מתחיל לחזור אל מצבו הנוזלי. במידה ויש כמות מרובה של שומן, הוא יתחיל לטפטף ישירות על הלהבה של הכיריים. התוצאה עלולה להיות אסון. שריפה ואובדן המקום. במקרה הגרוע (והוא גרוע, לא משנה איך נסתכל על זה), עלות התיקון ואובדן ימים יקרים של חוסר פעילות יהוו בעיה עבור כל עסק. א' לא טרח על תחזוקת המנדפים במטבח שלו. ניקוי מנדפים העסק שלו ירד לטמיון.

 

 


אודות מחבר המאמר

בכיף

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.