אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ניקוי ארובות – תשובות לשאלות חשובות

 

כיצד ניתן לשמור על מעבר חופשי בתוך תעלות הארובות?

כדי להימנע ממצב בו העשן, הריח והאדים, במקרה של מנדפים תעשייתיים, או עשן בלבד במקרה של קמין ביתי - יעלה מעלה בארובה, אך יחזור חזרה אל הבית, יש לבצע ניקוי ארובות וניקוי מסננים של המנדפים באופן קבוע. מסנן סתום עלול לגרום לצרות. הבדיקה התקופתית מהווה את האינדיקציה למצב המסננים, המפוח והארובות, ושומר על מעברים נקיים כדי שהמנדפים יוכלו לבצע את העבודה שלמם הותקנו מעל הקמין או מעל הכיריים הלוהטות במטבח.

מתי מתבצע ניקוי ארובות?

ניקוי ארובות מתבצע כאשר המנדפים אינם פועלים. אל תוך הארובות אפשר להגיע דרך פתחים מיוחדים. רק אנשי מקצוע מוסמכים מבצעים את הניקיון מכיוון שמדובר על מערכת שיש לדעת כיצד היא עובדת וכיצד היא בנויה. אחת לשבוע מוסרים המסננים ומושרים בתוך חומר ניקוי ממיס שומנים ומים רותחים. המערכת עצמה חייבת בניקוי אחת לכמה זמן על פי הוראות היצרן ועל פי הנחיות החברה אשר התקינה את המנדפים. השומן שמצטבר בארובות של המנדפים של המטבח התעשייתי מגורד ולאחר מכן, איש המקצוע המוסמך מנקה אותן עם חומר ממסיס שומנים מתאים כדי לא לפגוע בהן.

למה ששומן מזון רגיל יפגע בעובדי המטבח הנמצאים בסמוך לכיריים ולמנדפים?

השומן אשר מצטבר בתוך הארובות, כל עוד הוא לא מתעבה, הוא עדיין צמוד אל דפנות הארובה. הסיכון עולה כאשר לא מתבצע ניקוי תקופתי. כמות שומן גדולה עלולה להוות בעיה רצינית. במהלך העבודה קיים חום רב באזור הארובות. בל נשכח כי מדובר על כיריים לוהטות. בשלב מסוים מתחיל השומן לחזור אל מצבו הקודם, כלומר נוזל והוא עלול לטפטף על מי שנמצא בסמוך לכיריים. יתרה מכך, אותו שומן נחשב חומר דליק ועלול להצית את המטבח מכיוון שזלג על להבה. כך גם כאשר מודלקת הלהבה בפעם הראשונה. גיץ עלול לעלות מעלה, אל פתח הארובה ולפגוש בשומן ולהצית אותו.

מדוע המנדף אינו עובד?

כל מנדף הוא מערך שלם של מרכיבים אשר פועלים יחד ולכל אחד מהם התפקיד שלו. אל הארובות נכנס האוויר אשר מסונן בהמשך על ידי מערכת הסינון. על הפעילות מופקד המפוח אשר עוזר, על ידי המנוע, לינוק את האוויר מהמטבח. קיימים מפוחים שמונעים על ידי רצועות. במידה והללו נקרעות, המפוח לא יעבוד והמנדף יושבת. מעבר לכך, בפתח הפליטה שלו יתכן וישנה רשת, במידה והיא סתומה המערכת לא תעבוד. הפסקת חשמל עלולה לגרום לבעיה. כאשר יחזור החשמל, המפוח יחזור לעבוד אך יתכן כי יתחיל לבצע את הפעילות שלו הפוך. במקרה זה המנדף יכניס אוויר במקום להוציא אוויר. בעיה זו מתגלית במהרה עקב אזור פעילות מסריח, רווי עשן. יש לקרוא לטכנאי המנדפים כדי שיבצע את העבודה ולא לנסות ניקוי מנדפים לפתור אותה לבד.

 


אודות מחבר המאמר

אחלה שבוע

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.