אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גידול חתולים מזון לחתולים ועוד

גידול חתולים מזון לחתולים ועוד

כמה עובדות שאולי לא ידעתם בנוגע לחתול שלכם: חתולים  הם אוכלי בשר. החתול זקוק לבשר כמרכיב חשוב בתזונה שלו. יחד עם זאת, הם אינם מסוגלים ללעוס את הבשר אלא אם כן הא חתוך וקצוץ דק.

כמו כן, אסור לתת לחתול לאכול עצמות. אם אתם מכינים לתולים שלכם מנה בשרית וודאו כי הסרתם ממנה את העצמות. צוות חנות חיות בראשל"צ ממליץ לגוון את תפריט החתול ולא להיצמד לתפריט קבוע. במובן זה, אם אתם מגדלים גור חתולים יהיה לכם קל יותר להרגיל אותו לאיזו תזונה שאתם רוצים, כולל הגוון. חתול בוגר שחי הרבה זמן ברחוב פיתח לעצמו הרגלי תזונה מסוימים, שלא תואמים הרגלי תזונה של חתול בית. אין פירוש הדבר כי זה בלתי אפשרי, אלא שזה דורש מכם סבלנות, התמדה ואורח רוח.

אוכל לחתולים ודגים:

אכן הסרטים המצוירים לא משקרים: חתולים אוהבים לאכול דגים. יחד עם זאת, לא בריא להזין את החתול רק על בסיס דגים. דגים בלבד אינם מזינים את החתול באופן כזה ששומר אל בריאותו התקינה.  את הדגים צריך לצלות או לאדות, וכמו שנוגע לבשר, גם מהדגים חשוב מאוד להקפיד לסלק את כל העצמות.

אוכל לחתולים בריא- מה הוא כולל?

אוכל לחתולים מזין ומאוזן כולל לא רק בשר ודגים אלא גם ירקות, שתפקידם לספק לחתול את הויטמינים ואת המינרלים להם גופו זקוק. פרוסת פרי מפעם לפעם משדרגת את תזונת החתול שלכם. כמו כן, הוא זקוק גם ללחם ולעמילן אותם ניתן לקבל באמצעות פסטות, אורז או חתיכות לחם. צוות חנות חיות מציע לערב חתיכות לחם או פסטה עם בשר או דגים.

אוכל קנוי או אוכל שמכינים בבית?

אוכל לחתולים קנוי מגיע בשתי צורות: מזון רטוב ומזון יבש. אוכל לחתולים קנוי מהווה בסיס טוב ובריא לתזונת החתול שלכם. על בסיס זה מציע צוות חנות חיות בראשון לגוון גם במזון טרי תוצרת בית. אם אתם בכ"ז מזינים את החתול שלכם רק על בסיס אוכל קנוי כדוגמת פרו פק, ומזון יבש בפרט, קחו בחשבון כי עליו לצרוך כמויות גדולות יותר של מים.

מנות קטנות כמה פעמים ביום:

בחנות חיות בראשון ממלצים להזין את החתול כמה פעמים ביום במנות מזון קטנות ולא פעם ביום כפי שמקובל להזין כלבים. כדאי להרגיל את החתול לאכול במקום קבוע- הניחו את קערת האוכל שלו במקום קבוע. החתול אוהב לאכול ללא הפרעות וללא רעשים מיותרים. בחרו סביבה שקטה בבית, שם יתרגל החתול שלכם לאכול את האוכל שלו.


אודות מחבר המאמר

מיכל מנשה- גידול חתולים מזון לחתולים ועוד

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.