אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דיקור ילדים

 

פיתחו של הקיץ

מאת: קרן סיטבון – דרך המשי

בלי ששמנו לב נגמר החורף, גם האביב כבר מאותת לסיום, הילדים שעד לפני רגע קינחנו את אפם הבריאו והנה הם רצים לעבר הים והקיץ.

מנגד, עומדת לה קבוצה די גדולה של ילדים הסובלים מבעיה כלשהי באופן כרוני ואין זה משנה אצלם אם זה חורף, אביב או קיץ.

באילו בעיות מדובר ? מחלות נשימה:  כל אותם ילדים אשר סובלים מאסתמה אשר מופיעה בצורה התקפית בין אם מדובר בהתקף של פעם בשבועיים או פעם בחודש.

מחלות עור: אטופיק דרמטיטיס/ סבוריאה – אשר מלוות את הילד והפעוט במהלך כל השנה, יש תקופות שהגרד והאודם בנגעים בעור יותר חמורים ויש תקופות של רגיעה. אך זה תמיד שם ברקע.

נוזלים באוזניים: לרוב אנחנו שומעים על כך מהרופא, כאשר הוא מציין זאת בבואנו אליו עם ילד מצונן/ או עם דלקת באוזן. אך יש ילדים שהנוזלים החליטו להישאר אצלם גם לאחר המחלה ואף גורמים לירידה בשמיעה ו/או לעיכוב התפתחותי.

שקד שלישי/אדנואיד: בעיה מוכרת כאשר הגוף  מפריש המון נוזלים (לנו זה יראה כמו נזלת תמידית) ויוצר אדנואיד/ חסימה במעברי האף המפריעה לילד לנשום. הילד ינחר בלילה ואף יכול לסבול מהפסקות נשימה במהלך הלילה.

הרטבת לילה: תופעה נפוצה מאד,ילדים אשר מתעוררים בין פעם למספר פעמים בלילה כאשר המיטה שלהם רטובה באופן קבוע.

איך אפשר לעזור להם? ניתן לטפל בעזרת הרפואה הסינית, גם אם זה במקביל לשיטות קונבנציונליות.

לרפואה הסינית יש מספר כלים בהם היא נעזרת כדי ליצור שינוי בבעיה של הילד. כבר לאחר מספר לא רב של טיפולים ברוב המקרים נראה שיפור במצב.

מהם אותם כלים ?

1.     דיקור סיני- מדובר במחטים דקות במיוחד אשר מוחדרות לעור בצורה מאד עדינה ללא כאב ונשארות בגוף בין מספר שניות לכמה דקות בהתאם לגיל ולבעיה.

2.     שונישין- שיטה יפנית – דיקור ללא מחטים, בעזרת כלים מיוחדים ניתן להשפיע על המסלולים האנרגטיים ונקודות הדיקור הרלוונטיות כדי לטפל בבעיה איתה הגיע הילד.

3.     צמחי מרפא סינים הנלקחים בצורת אבקה או טינקטורה במשך תקופת הטיפול ונרקחים באופן אישי לכל ילד ובעייתו. בעלי השפעה חזקה ויעילה מאד להצלחת הטיפול.

4.     שינוי תזונתי: במידה ומדובר במקרה המצריך שינוי תזונתי – יקבל ההורה הנחיות לשינוי התפריט של הילד ואם יראה לנכון המטפל אף ישלח לנטורופת מוסמך.

5.     שיעורי בית: לרוב יקבלו ההורים "שיעורי בית" להמשך עשייה בבית עם הילד- תורם גם להמשכיות הטיפול והצלחתו וגם מקרב בין ההורה לילד.

אם הילד שלכם נמצא עם בעיה כרונית ניתן לעזור לו ויפה שעה אחת קודם...נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה שצצה לכם בנושא. דרך המשי


אודות מחבר המאמר

מאת: קרן סיטבון - מטפלת בדיקור ילדים ושונישין.

"דרך המשי" - מרכז לרפואה משלימה בפרדס חנה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.