אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

זוגיות במשבר –התחלה חדשה

כשהיומיום משתלט על היחסים והשגרה הופכת לנחלת הבית, נדחקות המחוות הרומנטיות הצידה ויש יותר זמן לויכוחים, פחות זמן ליחסים וחוויית האהבה נמוגה. זוגות רבים נקלעים במהלך חייהם המשותפים לנקודות שבר. משברים בזוגיות עלולים לפגוע בקשר ולהוביל לסיומו. חלק מהזוגות מצליחים לתקן, אחרים מעדיפים לפנות לייעוץ זוגי וחלק הולכים על אופציית הגירושין, ולא נלחמים על הקשר.

זוגות המעוניינים לפתור את החיכוכים והמשברים ביחסים, בעיות תקשורת, פער בין בני הזוג, ומאבקי כוח בוחרים באפשרות של גישור וייעוץ לזוגיות לפיתרון המשברים.

ניהול משברים בזוגיות לא יכול להתבצע אלא רק אם בני הזוג יבינו שיש ביניהם בעיה ויהיו מוכנים להודות בה. רק לאחר מכן יוכלו לפתור בצורה נכונה. כאשר נקלעתם לבעיות בזוגיות ולמשבר זוגי ואינכם יודעים כיצד לטפל בו, פנו לאיש מקצוע המומחה בניהול משברים בזוגיות שיוכל לאפשר לכם לפתור את המשבר בצורה הרבה יותר טובה ונכונה                                                                                                         בפגישות הייעוץ מלמדים מה לעשות ומה לא לעשות, נותנים לאדם טיפים כדי שהזוגיות תצליח.

כדי להחזיר את הניצוץ שנעלם, כדאי ליישם חלק מהטיפים הבאים: האהבה פועלת דווקא במקומות שקטים וסמויים כמו אמירת מילות חיבה, הסתכלות במבט אוהב, עזרה במטלה ביתית וכד'.

הכנת שיעורי בית- מאלצים את בני הזוג לקבוע מועד לפגישות ביניהם. פעם בשבוע אחד מבני הזוג אחראי על ארגון הפעילות שנעשית. המטרה ליצור בילוי משותף. .רבים מתקשים לייצר תקשורת הדדית, רק משום שהם יודעים כביכול מה האחר חושב ומרגיש.                               המשימות כוללות גם פגישות שבועיות בין בני הזוג.

התחשבנות - פעמים רבות בני זוג מגיעים למצב בו הם מתנים דבר אחד באחר. "אם לא תתנצלי אני לא בא". "אם לא תעזור לסדר את הבית אני לא באה להורים שלך" וכו' וכו הצבת אולטימטום תיקח אותנו בדיוק לתוצאה ההפוכה וסביר מאוד להניח שהתנצלות לא תגיע חשוב להסביר מה באמת חשוב לי ומה באמת הרצון שלנו.

להשקיע ולהקשיב- רבים מהזוגות חוששים משיחה, מתוך תפיסה כי בעת ליבון בעיות וקונפליקטים, יידחקו עמדותיהם וצרכיהם לשוליים. כדאי לנהל דיאלוג למתן את חוסר התקשורת. גישה הפוכה כמו לא לדבר אינה פותרת את הבעיות, אלא רק מחריפה אותן . לא לשכוח את הקשר הזוגי- גם כאשר ההורות, הקריירה והפרנסה הם מאוד תובעניים. חשוב למצוא זמן לזוגיות, להגיד מילה טובה, ללכת לישון עם ברכת לילה טוב ונשיקה/חיבוק, השקעה, הקשבה ויצירתיות חשובים במצבי משבר - כל אלה יעזרו לכם לבנות מחדש זוגיות בריאה.                                                                                                                השקיעו את כל מה שיש בכם - האמינו שלזוגיות שלכם יש את הכוח לשרוד את המשבר ולצאת ממנו מחוזקים.

 

השינוי יתחיל ברגע שאחד מבני הזוג יבין שביכולתו לשלוט בהתנהגות של עצמו ובכך ישפיע גם על התנהגות בן הזוג.  ממש כמו מגנט, מספיק להזיז מגנט אחד בכדי ששני המגנטים ישנו את הכיוון.

 

 


אודות מחבר המאמר

דינה ימניק מאמנת, מגשרת ומייעצת לזוגות החווים משבר בזוגיות ומנחת קבוצות אימון וסדנאות.

 

גישורית www.gishurit10.co.il - 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.