אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פסיכומטרי - קדימה להסתער!

חושבים על לימודים באוניברסיטה? השתחררתם מהצבא ומתאים לכם להתחיל לימודים בזמן הקרוב? עדיין משרתים בצה"ל והייתם מעוניינים לברר אם קיימת אפשרות להיבחן במהלך השירות הצבאי ולחסוך כמה חודשים בהמשך הדרך? או שאולי אתם עדיין לא בגיל גיוס והייתם רוצים להתחיל להכין את עצמכם ללימודים גבוהים כבר עכשיו?

מהן האפשרויות העומדות בפניכם בתחום לימודי פסיכומטרי?

כל אזרח ישראלי רשאי לגשת לבחינה הפסיכומטרית, בין אם באופן עצמאי או לאחר הכנה מקצועית בקורס. קורסי הפסיכומטרי השונים פתוחים לקהל הרחב, בכל גיל ובכל מסגרת, אזרחית או צבאית. כמובן שרבים מעדיפים לעשות קורס פסיכומטרי לאחר השירות הצבאי או הטיול הגדול והמסורתי, אולם קיימת גם אפשרות נוספת והיא לעבור קורס פסיכומטרי במהלך השירות הצבאי.

כן, פרט לעובדה שניתן לשלם על מגוון קורסי פסיכומטרי מובילים בעזרת הפיקדון לחיילים משוחררים, ניתן במקרים רבים לחסוך גם את ההוצאה הזו על ידי הרשמה לקורס פסיכומטרי לחיילים בסבסוד הצבא. קורסים אלו מתנהלים במסגרת צבאית או אזרחית, כאשר החייל ניגש לשיעורים ולבחינה במהלך השירות הצבאי, הכל בעלות סמלית ומתוך האפשרות לחסוך זמן רב לאחר השחרור ולהספיק אולי להירשם מוקדם יותר למוסד להשכלה גבוהה המועדף על המועמד.

אולם יש לקחת בחשבון שגם אם הצבא מאפשר לחייל להיבחן בפסיכומטרי במהלך השירות, ייתכן שהזמן שיוקצה לו להתכוננות יהיה נמוך משמעותית מכפי שיוכל להיות לו בחיים האזרחיים. תירגול פסיכומטרי הוא תנאי חשוב להצלחה בבחינה ואם אתם רואים שאינכם מסוגלים להגיע למידת הריכוז הנדרשת, או שאין לכם את הזמן הפנוי לשבת ולתרגל בשל דרישות השירות הצבאי, אולי עדיף שתדחו את ההרשמה לבחינה למועד אחר.

אם לעומת זאת המסגרת מקצה לכם את הזמן הראוי, וההזדמנות לגשת למבחן כעת מתאימה לכם, ייתכן שעל ידי זה שתיגשו למבחן במהלך השירות הצבאי תרוויחו שנה שלמה בלימודים ותוכלו לסיים את התואר מוקדם מן הצפוי. במקרים אחרים, הדבר פשוט יפה לכם את הזמן לאחר השחרור, ותוכלו לבחור בעצמכם מתי להירשם ללימודים שהרי תוקפו של מבחן פסיכומטרי הוא שבע שנים לכל הפחות. בהצלחה!


אודות מחבר המאמר

מעוניינים לדעת על עלות פסיכומטרי או על הקלות בפסיכומטרי? בקרו באתר http://פסיכומטרי.tv

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.