אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שחיית תינוקות

 

דמיינו את התמונה הבאה: תינוק קטן בן שלושה או ארבעה חודשים, משכשך לו בטבעיות במי הבריכה, עוצם עיניים ומגרגר בהנאה, אולי אפילו צולל. נשמע דמיוני? זהו שלא. שחיית תינוקות הי אלא רק אפשרת, אלא רצויה מאד. יש לה יתרונות רבים, החל מהתפתות מוטורית וכלה במצב רוח נעים ורגוע.

מדברים בלי מילים

שחיית תינוקות מתאפשרת כבר מגיל שלושה חודשים. סביבת המים הנעימים והחמימים מדמים מצב של רחם ומעבירים מיידית את התינוק אל תקופות קדומות ומהנות. שחיית תינוקות מספקת חוויה קסומה לתינוק ולהוריו, ומעבר להנאה הרבה, היא מסייעת במגוון תחומים:

1. מסייעת בפיתוח בטחון עצמי וכן חוסן רגשי

2. מסייעת בהקניית רוגע ושלווה לתינוק

3. משפרת את היכולות המט וטריות והקוגניטיביות

4. מסייעת בשיפור מיומנויות

5. מסייעת בשיפור הריכוז והערנות

6. לטווח הרחוק מסייעת בהעלאת הרמה האינטלקטואלית של התינוק

7. מסייעת בחיזוק הקשר עם ההורים, השותפים לחוויה

8. מהנה עד מאד

שוחים אל החיבוק

שחיית תינוקות מתבצעת בשיתוף עם ההורים. הבריכה מחוממת ונעימה, והתינוק חווה חופש ושחרור מבגדים לוחצים או שמיכה, וכל דבר אחר שמפריד בינו לבין הוריו. מבחינה חושית זהו תענוג צרוף לתינוק, החווה את החיבוק של הוריו ומרגיש בטוח ונאהב. מחקרים מראים כי הקשר בין ההורים והתינוק מתחזק עוד יותר בעקבות שחיית תינוקות, ונרשמת תחושה של רוגע והרפיה גם אצל התינוקות וגם אצל הוריהם.

השחייה כאמור אפשרית כבר מגיל שלושה חודשים. היא מותאמת לגילו של הפעוט ומלווה בשירים ומשחקים והמון מגע מחבק ומלטף. אצל התינוק נוצרת חוויה של הנאה ואנרגיות טובות והוא חש בטוח, מוגן ומחובק.

בתהליך, מלמד המדריך את התינוק לחוש בנוח בסביבת המים. התהליך נעשה בסבלנות מרובה ובקצב איטי המותאם לקצב התינוק. זוהי תוכנית לימודים גמישה המתאימה את עצמה לתינוק, כוללת חזרות מרובות על הפעולות ובאופן טבעי ומשוחרר המחדד את החוויה בקרב התינוקות ואף בקרב ההורים. 

את הלימוד מעבירים מדריכים מוסמכים, מתמחים בהדרכת תינוקות ובאופן בטוח ומהנה, התורם לחיבור של התינוק עם המים כבר מגיל צעיר.

 

 

 


אודות מחבר המאמר

יובל גל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.