אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חשיבות בגריסת וליטוש בטון

 

בטון הוא חומר שימושי ביותר, אך גם בעייתי. לאחר שהוא מתייבש הופך הבטון לחומר קשיח – מצד אחד זוהי תכונה מבורכת שהרי היא מסייעת לבניית בתים, קירות, רצפות, חיפויים ועוד – אך כאשר מנסים להתאים את צורתו של הבטון לצורך שלנו, הרי שתכונה זו יכולה בהחלט להפריע. אם חשבתם שגריסת בטון יכולה להתבצע באמצעות הידיים ועם כלי עבודה פשוטים בלבד, הרי שטעות גדולה בידיכם. החומר הקשיח לא יעשה לאף אחד חיים קלים ובשביל לגרוס בטון נצטרך להזמין איש מקצוע מיוחד שיבוא עם המכונות המתאימות לביצוע הפעולה. ניסיונות כושלים לעשות את הדברים לבד לא רק שיעלו בתוהו, אלא יבזבזו לכם לא מעט כוח ויזע מיותרים. נכון שהחשיבה המנסה לחסוך בכל דבר היא חיובית, אך בנושא של גריסת בטון אין משחקים ויש לפנות לאיש מקצוע ראוי בתחום.

 

השלבים השונים בתהליך גריסת הבטון

לאחר שהזמנתם איש מקצוע בתחום ליטוש שיש לביתכם, הוא יגיע עם מכונה מיוחדת הנקראת "הליקופטר". מכונה זו מבוססת על שימוש בלא פחות ולא יותר – אבני יהלום. ידוע הוא הדבר שיהלום זהו המחצב הקשה ביותר בטבע ועל כן הוא יכול להיות שימושי ביותר על מנת לצאת למאבק בחומר קשיח כמו בטון.

חשוב להדגיש שעל אף השימוש במכונה הזו, ליטוש בטון וגריסת בטון היא עבודה מפרכת לכל דבר ומומלץ שתפנקו את הפועל שמגיע אליכם בלא מעט כוסות מים. לפני התחלת ביצוע הגריסה תוך שימוש במכונה, עלינו יהיה למלא את כל החריצים והסדקים שנוצרים בבטון כשהוא מתייבש. חומר המילוי יהיה דבק מיוחד או אפוקסי אשר ישמשו לאטום את כל החריצים והסדקים ולאפשר לנו להתחיל לבצע את גריסת הבטון. בשלב הראשוני, תבוצע גריסה מאסיבית וגסה תוך שימוש במלוא היכולת של המכונה – לאחר שנקבל משטח ישר, אחיד או גרוס לפי רצוננו, נוכל לבצע ליטושים אחרונים של בטון באמצעות המכונה – ליטושים אלו יבוצעו באמצעות רשתות יהלומים מיוחדות המורידות שכבה דקה יחסית מהבטון ומאפשרות להעלים את כל השריטות שהצטברו כתוצאה מהגריסה הראשונית.

 

טיפ חשוב בנוגע לגריסת בטון

שימוש בבטון נעשה בדרך כלל במקומות חשופים – מגרשי חניה, מגרשי משחקים, שבילים וכד' נמצאים במצב שהם חשופים כל הזמן לפגעי מזג האוויר. חלחול של מים או כל נוזל אחר לתוך הבטון יזיק לו בצורה משמעותית, ועל כן יש להקפיד להגן על המשטח באמצעות מריחת סילר עליו. סילר זהו חומר איטום מיוחד היוצר שכבה מגנה מפני נוזלים ומסייע בשימור המשטח לאורך שנים.

אל תפסחו על מריחת הסילר על אף שהיא נראית פעולה שולית לכאורה, אם כבר בצעתם גריסת בטון בקשו מאיש המקצוע שבא אל פתח ביתכם שימרח לכם גם סילר על המשטח ובכך תדעו שהשגתם את התוצאה הטובה ביותר שיכולתם ומשטח הבטון שלכם יחזיק לאורך שנים רבות וטובות.

 


אודות מחבר המאמר

מור ליטושים - שירותי ליטוש שיש מהדרום ועד לצפון!

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.