אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תאילנד ההוליווידית: האתרים בהם צילמו את הפקות הקולנוע הגדולות של הוליווד

תאילנד הינה שם נרדף לגן עדן: חופי החול לבנים של קוסמוי, הג'ונגלים הסבוכים ליד צ'אנג מאי, איים טרופיים נידחים, יישובים קטנים של אנשי הכפר, לצד חיי לילה סוערים בערים הגדולות ובבירה הידועה בנגקוק. עם השנים הפכה תאילנד ליעד המבוקש ביותר באסיה להפקות קולנוע שונות אשר חפצו להוסיף קורטוב של אווירה אקזוטית לסרטם.

לדברי כריס לוינשטיין, מייסד "Living Films", חברת הפקות סרטים מצ'יאנג מאי אשר סיפקה שירותים להפקות כמו בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק, "יופיה הטבעי וההיצע הרחב של המקומות הופך את תאילנד למקום האידיאלי להפקות גדולות וקטנות כאחד. כמעט ולא קרה לי שיוצרי קולנוע שעבדתי איתם, לא עזבו את תאילנד בהבטחה שהם עוד יחזרו אליה עם הפקה חדשה"

למעשה, הכנסות מהפקות סרטים זרים בשנת 2012 זינקו בלמעלה מ-28% בהשוואה לשנת 2011, על פי "משרד הסרטים תאילנד", ויש עוד למה לצפות.  רק השנה, יצא לאקרנים הסרט "הבלתי אפשרי", אשר צולם בקאו לק, ומגולל את סיפורם של משפחה בצונמאי ההרסני בשנת 2004 ובעוד מספר חודשים נזכה לראות גם את סרט הפשע המדובר "רק אלוהים סולח" בכיכובו של ריאן גוסלינג אשר צולם בבנגקוק.

אף על פי כן, לאורך שנות התעשייה, סרטים הוליוודים רבים גרמו להתרעמות בקרב התושבים המקומיים ובפרט אלו אשר הציגו את עיר הבירה באופן מעורר מחלוקת. הסרטים בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק ובנגקוק מסוכנת  גררו ביקורת רבה של העיתונאות התאילנדית בין השאר על שילוב של נזיר בודהיסטי בסצנות פרועות, הצגת העיר כאפלה ומסוכנת ותיאור כנופיות הפשע בבנגקוק. ביקורת מסוג שונה הופנתה כלפי יוצרי האי אשר גרמו נזק רב לחוף בו צולם הסרט ופגעו פגיעה קשה במערכת האקולוגית של האי. עם זאת, לזכותם של סרטים אלו ייזקף כי הם סיפקו חשיפה עולמית לאתרי הנופש המרהיבים שיש למדינה להציע ולמספר לא מבוטל של מלונות. ואכן, בסקר שנערך לאחרונה בקרב לקוחות Agoda, בנגקוק נבחרה כיעד מספר 1 בחיי לילה. לכן למרות הביקורות השליליות בעיתונאות, תעשיית התיירות, המכירה מקרוב את תחרות הקשה שיש בשוק, רואה בסרטים אלו ברכה.

אספנו בשבילכם את הסרטים הגדולים ביותר שצולמו בממלכה ואת המקומות המדהימים בהם צולמו:

האיש בעל אקדח הזהב (1974) קו טפו, פנג-נגה הסרט התשיעי במספר בסדרת סרטי הריגול של ג'יימס בונד בכיבובו של רוג'ר מור כסוכן הבינלאומי היוצא אל המזרח הרחוק ולבסוף מגיע לדרום תאילנד בהתחקו אחר הרוצח השכיר סקרמנגה. הסצנה בו מטוסו של בונד טס מעל המים העמוקים והכחולים של מצר מלאקה תרמה רבות לתיירות באזור – למעשה, האי שבו ערך בונד את הקרב המפורסם שלו עם סקרמנגה- קו טפו, מכונה עד היום "האי של ג'יימס בונד". כיום, מרבית התיירים מעדיפים לבלות את חופשתם ב- קו יאו נוי הסמוך ומשם לצאת בסירות לתור באי המדובר ובאיים בסביבתו.

החוף (2000) קופיפי לה, קראבי העיבוד הקולנועי של דני בויל לרומן הידוע של אלכס גרלנד עוקב אחר הרפתקאותיו של תרמילאי צעיר במסעו המפרך למציאת אי מסתורי המתואר כ"גן עדן" בו חיה קומונה שדחתה את החיים המודרניים. מה שהפך את הסרט למדובר היה בעיקר מיקומו המדהים של הסרט, ההפקה בחרה לצלם באחד החופים היפים ביותר בתאילנד- חוף מאיה בקופיפי לה. מכיוון שקופיפי לה אינו מיושב, רוב התיירים נופשים בקופיפי דון (אי מדהים בפני עצמו) ולוקחים סיור לחוף מאיה.

הבלתי אפשרי (2012)

קאו לק, פנג נגה

הצונאמי ההרסני ב-2004 פגע בעיקר בהודו, סרי לנקה, מלזיה ותאילנד. סיפור הישרדות מדהים של משפחה ספרדית הפך לסרט בכיכובם של יואן מקגרגור ונעמי ווטס. אף על פי שרוב הסרט צולם במיכל מים בספרד, נערכו צילומים גם במיקום האמיתי שבו המשפחה הייתה ב-2004.

 

דמעות של שתיקה (1984), בוקר טוב ויאטנם (1987), מחר לנצח (1997), ברידג'ט גו'נס (2004), בנגקוק מסוכנת (2008), בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק (2011), הליידי (2011), רק אלוהים סולח (2013)

בנגקוק

הבירה הגדולה והצפופה של תאילנד היוותה את התפאורה המושלמת להפקות ענק הוליוודיות שנעשו על האירועים ההיסטוריים החשובים ביותר בדרום מזרח אסיה, סמטאותיה המפותלות, מקדשיה החבויים, ושכונותיה הצפופות נותנים הסבר ראוי מדוע. בעיר ישנו מספר עצום של מקומות מסתור ופינות חשוכות אשר מתאימות לכמעט כל סצנה שתרצה לצלם.

 

אייר אמריקה (1990) מיי הונג סון מל גיבסון ורוברט דאוני ג'וניור בתפקיד טייסים, בזמן מלחמת וייטנאם, אשר עובדים למען הסי-איי-איי ומבריחים שלל מוצרים למען תועלתם הכלכלית האישית. הצילומים התרחשו בפועל בעיר ההררית והמדהימה מיי הונג סון בצפון מערב תאילנד, המוקפת ג'ונגל מכל צדדיה, בעלת אינסוף מפלים ומקדשים ומוקפת בכפרים מקומיים.

 

אמירקן גנגסטר (2007), רמבו (2008)

צ'אנג מאי

צ'אנג מאי המכונה גם הבירה הצפונית של תאילנד, היא עיר קטנה בין הרי ג'ונגל יפים. זוהי גם נקודת המוצא לביקור ב"משולש הזהב" המפורסם – המקום בו תאילנד, בורמה ולאוס נפגשות. מסיבות אלו ועוד היא נמצאה כעיר המושלמת לצלם את סרט הפשע של רידלי סקוט "אמריקן גנגסטר"- סיפור אמיתי על פושע שאפתן המייבא סמים בשנת 1970. באופן דומה, גם לסילבסטר סטאלון ב"רמבו" נעזר במיקומה הגאוגרפי ונופיה המדהימים של צ'אנג מאי ויצא לעזור לחבורת מסיונרים הפועלים למען זכויות אדם במסעם לגבול הבורמזי בזמן מלחמת האזרחים המתמשכת בגבול בורמה. ההרים השופעים היוו תפאורה מושלמת, ולהפקה אף היו מספר היתקלויות מסוכנות עם הצבא הבורמזי – שתודה לאל הסתיימו בשלום.

 

אלכסנדר (2004) אובון רצ'טאני כשחיפש מקום לצלם בו את הקרב האחרון שאלכסנדר הגדול נלחם בו - הבמאי אוליבר סטון בחר ללא היסוס את המחוז המרוחק בצפון מזרח תאילנד- אובון רצ'טאני. הקרב האמיתי התרחש במה שהיום נחשב לחלק מפקיסטן אבל הג'ונגלים הצפופים והנוף הפראי של אובון שיוו לקרב את המראה הנדרש והתאימו כמו כפפה.

 

 


אודות מחבר המאמר

Agoda.com הינה אחת החברות הגדולות להזמנת מלונות אונליין עם מאות אלפי מלונות ברחבי העולם ושירותים ב-38 שפות שונות. Agoda.com הוקמה בשנת 2005 על ידי שני אנשי עסקים ותיקים מתחום התיירות ובשנת 2007, נרכשה על ידי קבוצת פרייס-ליין, החברה הגדולה בעולם למכירת מלונות באינטרנט. קבוצת פרייס-ליין נסחרת בנאסד"ק (Nasdaq: PCLN) וחלק ממדד S&P 500.

Agoda.com מעסיקה יותר מ-1,300 אנשי מקצוע מענף התיירות, המייצגים יותר מ- 20 מדינות. המשרדים הגדולים של החברה נמצאים בסינגפור, בנגקוק, קואלה לומפור, טוקיו, סידני, הונג קונג ובודפשט, אך ישנה נציגות של החברה גם בערים גדולות אחרות ברחבי אסיה, אפריקה, המזרח התיכון, אירופה ואמריקה. מנהלי השיווק  של Agoda שומרים על קשר הדוק עם המלונות השותפים של החברה ברחבי העולם, ועובדים איתם בשיתוף פעולה על מנת להציע את הדילים הטובים ביותר באינטרנט. השמירה על התחרותיות והמבצעים מגובה בהתחייבות למחיר הטוב ביותר!

בזכות תוכנית התגמולים של Agoda  לקוחות יכולים לצבור נקודות תגמול אשר יעמדו לשימושם בהזמנות עתידיות ולקבל באמצעותם הנחות ואף אירוח בחינם.

האתר עטור הפרסים של Agoda.com הוא מהיר, קל לשימוש, מספק שירות לקוחות רב לשוני 24/7 ונתמך בטכנולוגיה ברמה עולמית המאפשרת לתת ללקוח אישור מיידי עבור העסקה. כמו כן, בנוסף למגוון רחב של סוגי לינה וחדרים, באתר אגודה ישנן מעל מיליון ביקורות אותנטיות שנכתבו על ידי הלקוחות לאחר ששהו בבתי המלון השונים.

אנחנו ב-Agoda.com גאים להיות אמינים, נגישים ומקושרים. אנו מציעים ללקוחותינו את המגוון הרחב ביותר של מלונות ותמיד שואפים להציע את המחיר הטוב ביותר. מטרתנו היא לקדם נסיעות וטיולים על ידי הפיכתם לזולים יותר ובכך נגישים יותר לכלל האנשים.

 

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.