אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אבן מאסו הבונים-הייתה לראש-פינה!

אבן מאסו הבונים-היתה לראש-פינה!

בטיול זה,נבקר בשלוש מושבות בגליל העליון המזרחי: נשוטט בסימטאותיה של ראש פינה הישנה והטובה,נבקר בכל אתריה ומוסדותיה,מהיוסדה,דרך תלאותיה הרבות,נשיר שירים בליווי כלי נגינה,כל אתר והשיר המתאים לו,כל שיר-והסיפור שמאחוריו. נסיים במצפה מרהיב בפסגתה של המושבה היפהפיה,אשר הוקם לזכרו של חייל בן המקום ע"י הוריו. נשמע על המלריה ועל אחד מן הלוחמים בה -הפרופסור מר.נבקר במעבדתו של הפרופסור מר.

נשמע כיצד ניסו יהודים חרדים מצפת,לחיות מעמל כפיהם,לאחר שמאסו בחיי בטלה וחיים על כספי ה,,חלוקה,, מה ניסו לגדל? מה נכשל ומה הצליח?

נספר על האות ,,בית,, הדגושה בפי הגליליים,ועל המורה הנערץ וילקומיץ,אשר המליץ לדבר כך.

 

ומשם נשים פעמינו ליסוד המעלה,עוד מושבה בעמק החולה,נשמע את סיפורם של ה,,סובוטניקים,, גרי צדק שעלו מרוסיה במאה ה19,נתעכב מעט באחוזת דוברובין,ונספר על יואב המייסד,ועל ממשיכי דרכו. נשמע שירים על קדחת והאיזור,ונספר על נפתלי הרץ אימבר,שביקר במקום.כמה בתים באמת יש בהימנוננו? מה היו המילים המקוריות?  מי הלחין את ההימנון הלאומי שלנו? (הפתעה! הפתעה!! לא מה שחשבתם!!!) רמז דק: הגונב מגנב פטור...

בזמנו,דן אלמגור ואליהו הכהן,העלו לבמה את השחקן נתן כוגן,אשר שר את השיר בשפת המקור...

 למה התחבר אימבר דווקא לרוקח המושבה? איך כמעט טבעו שניהם? מה גרם לו להוסיף עוד בית להימנון?

נשמע על החולה,ומפעל הייבוש,אשר לדעת רבים וטובים,לא היה אלא משגה אקולוגי חמור,שתוקן בחלקו רק בשנות התשעים של המאה הקודמת,ע"י הצפת חלק ממנו ע"ע אגמון החולה.

 

 ונסיים בחורבותיה של משמר הירדן, מושבה שהוקמה גם היא במאה ה19, נשמע את סיפורה וסופה הטראגי,כאן גם נשיר שיר נוסף של אימבר הנקרא,איך לא?  משמר הירדן!

גם בטיול זה,כמיטב המסורת של הטיולים המזמרים,נשיר שירים מתוך שירונים שיוכנו מראש,על כל אתר ואתר(כמעט...) בליווי כלי נגינה והסיפור שמאחורי השיר והמחבר/ת


אודות מחבר המאמר

איציק מלאכי. מדריך טיולים מנוסה,זמר בס-בריטון,מנחה ערבי זמר,מארגן ומדריך טיולים מזמרים. חוקר הזמר העברי לדורותיו.

טלפון: 0523732382 אתר באינטרנט: www.tiulvashir.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.