אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חנהלה התבלבלה...

במפגש זה,נתוודע לצד הפחות ידוע של גדול משוררי א"י, נתן אלתרמן.הצד ההומוריסטי והסאטירי.

רבים מאיתנו,מזהים את אלתרמן,עם שירים ,,כבדים,, ועצובים,כמו: ,,מגש הכסף,, ,,האם השלישית,,  ,,ליל חנייה,, ועוד רבים אחרים. רבים מאתנו,אינם מודעים לפן האחר של משורר רבגוני זה. לשירי ההומור והסאטירה,לשירי קבארט ומחזות זמר.

     הפעם,נשמע שירים מתוך מחזות זמר ומופעי קברט,כגון: שלמה ושלמי,אסתר המלכה,שוק המציאות,צץ וצצה,שירי יין ושיכרון (אלתרמן היה שתיין מדופלם!) ונשמע את הסיפורים והפיקנטריה שמאחורי השירים.

                                 דוגמאות? בבקשה! שיר השיכור מתוך שלמה המלך ושלמי הסנדלר, ,,מילא,, של בומבה צור מתוך ,,צץ וצצה,, מכבי האש של עקרון,גם הוא בוצע ע"י בומבה צור,ולפניו יעקב טימ ז"ל,ויבדל לחיים ארוכים וטובים ששי קשת.

שיר זה נכתב במקור בלשון הצרפתית,אלתרמן כמו רבים וטובים,בילה שם בזמן לימודיו באוניברסיטה. הוא למד אגרונומיה,ובשבתו בפאריס התוודע לחיים הטובים,ובהם שתייה כדת...מספרים כי יום אחד התיישב בכסאו הקבוע בבית הקפה ,,כסית,, ברחוב דיזנגוף בת"א,ניגש אליו המלצר בדחילו ורחימו,ושואל: מר אלתרמן,מה אפשר להגיש לך? יין? קוניאק? בירה? ויסקי? אלתרמןן השיב: ,,כל מה שאמרת,לא חשוב הסדר,, רק בערוב ימיו,חדל מלשתות,בעיקר בהשפעתה של נכדתו.

המחזמר ,,שלמה המלך ושלמי הסנדלר,, נכתב בידי המחזאי היהודי אמריקני סמי גרונימן,על פי אגדה של ח.נ.ביאליק. המבקרים נבאו למחזמר,שהיה ראשון מסוגו,כשלון חרוץ. המציאות,הוכיחה את ההיפך מזה! המחזה הוצג בכל חלקי הארץ בהצלחה מרובה מאות רבות של פעמים!

קוריוזים נוספים על האיש: מספרת האגדה, כי יום אחד,ביקש הסופר המהולל אהרון מגד,לרכוש דירה בבניין מגוריו של אלתרמן,בשדרות נורדאו. להפתעתו,התנגד לכך אלתרמן נחרצות. מגד,שתמה על כך,שאל את המשורר מדוע? אלתרמן השיב: ,,אין לי נגדך או נגד כתיבתך דבר וחצי דבר.נהפוך הוא. אך חוששני שאם תבוא המוזה לבניין-היא עלולה להתבלבלל בינינו..כך או כך-העיסקא לא יצאה לפועל...

                 ערב מהנה,מצחיק,ובלתי נשכח!


אודות מחבר המאמר

איציק מלאכי. זמר בס-בריטון,מארגן ומדריך טיולים מזמרים,מנחה ערבי זמר וחוקר הזמר העברי לדורותיו.      טלפון: 0523732382 אתר באינטרנט: www.tiulvashir.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.