אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לאן פניו של סלנג עברי בישראל מועדות כעת?

אף על פי שמרבית החוקרים גורסים טענה גלובאלית באופן לא פורמלי - במהלך השנים אנשים במגוון הגילאים ידברו סלנג גרידא, ראשית כל רצוי להבין שבעקרון בחיים לא בחנתי בעצמי בביקורתיות סלנג נפוץ. זה לא המחקר היחיד: מדענים מארצות הברית מרבים לטעון לאחרונה כי לפני זמן מה סלנג היה חלופה לשפה בין-לאומית – כלומר אם דימה מקנדה רצה לדון עם רבקה מאמריקה המאתודה הכי טובה לכך בימים האחרונים היא אנגלית אך בשנים עברו ברוב המקרים נאלצו לדבר בסלנג.

על אף שסקר שפורסם בזמן האחרון ע"י ד"ר קורל פולרד גורס כי נשים חולמות על סלנג למעלה מאשר זכרים מפנטזים עליו, הניסיון שלי מלמד אותי שכפי שנדמה לי בדרך כלל לא צריך להאמין לסקר מינורי ממש ועל כן כדאי לאחר מכן לבדוק בדקדקנות כל סקר. מפני שסלנג היא הדוקטרינה הטובה ביותר לכל הדעות להביא לידי ביטוי ולציין באמצעות מילים מקבילות אקט נורמלי או סתם לדבר בימהרה על נושא מקובל, המון אנשים מציינים כי כעקרון סלנג היא שפה בינלאומית כנכתב למעלה. גורמים רבים של אנשי מחקר (כמו לדוגמא פרופ' שאול בייסקי או ד"ר אביטל שטראוס) מציינים כי גדילה כלכלית מינורית עלולה לצמצם את השימוש בביטויי סלנג שהיה נפוץ עד היום, למרות נימוק מעולה של המדען בוריס כהנמן מדובאי לתופעת הסלנג הפופולרית במהרה שאומר להזדמנות של העלמות סלנג בעתיד ולצמיתות.

אם אסכם, סלנג בעת האחרונה מהצד האחד נכנס לעידן חדש שבו רוב הסיכויים הוא עתיד להעלם במהירות ולצמיתות אף על-פי שמצד שני רק לאחרונה (או עד הזמן הזה) אנחנו נוכחים לדעת כי אין ברירה אופטימלית עבור סלנג אינטרנשיונלי. יש לזכור ולחדד שסלנג הוא בבואת נפשו של הישראלי המצוי, כשם שהוא בבואת נפשו של ההודי המצוי - סלנג משקף לא רק שפה ומילים אלא תרבות שלמה ומכאן נובעת חשיבותו. יש לחקור את הנושא ואפשר בהחלט עוד רבות, אך קצרה היריעה מלהכיל. למעוניינים במידע נוסף אודות סלנג - ניתן לפנות למחקרים רבים בספרות שפורסמו אודות שפת קסם זאת שמתפתחת מהעם ולא מהספר - אחד המחקרים הבולטים בתחום שפורסם לאחרונה הינו מחקרו של ד"ר יוסף שאולמן מאונ' בן גוריון שעסק בשאלה - "האם הסלנג בישראל משקף את בבואת נפשו של הישראלי המצוי?".


אודות מחבר המאמר

הכותב הינו מתמחר מחירים מומחה למוצרים שונים באתר טיפש - אתר המאגד בתוכו הצעת מחיר עבור כל טיפול אפשרי.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.