אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך נוצר משבר זוגי

תחילת הריב דומה לסדק קטן בסכר מים. בתחילה קל לסתום את הסדק, אולם עם הזמן, המים חודרים דרך הסדק ומרחיבים אותו. ככל שהזמן יתארך ולא תיקנו, יהיה קשה לתקנו. כך במריבה, כדאי להשלים שהסדק לא יגדל ובוודאי עדיף היה שהסכר לא יתפרק אבל לפחות לתקן מיד. מריבה ארוכה הופכת למשבר מתמשך שיכול להוביל לגירושים.                                                                                               

מהלך עבודתי עם זוגות נתקלתי בעיקר בטענה שחוזרת על עצמה שוב ושוב "אנחנו כבר לא מדברים". מסתבר שזוגות רבים מעדיפים לשתוק מאשר לספר לבני זוגם על הדברים המטרידים אותם. הם מעדיפים להדחיק ולספוג בעיקר כדי לא להיכנס למריבה. הדבר מביא להצטברות לא בריאה של קשיים שבתחילה הם קטנים וככל שנשמרים בבטן הם הופכים לגדולים ומהותיים שבסופו של דבר מערערים את הזוגיות. השלב הבא, נוצר ריחוק שאף אחד מבני הזוג לא ממש מבין איך הוא החל ואיך ניתן לגשר עליו. כעת הזוג נמצא כבר "במשבר זוג" ואינו יודע איך להתמודד איתו בכדי להציל את חיי הנישואין.

אחד הכלים החשובים בזוגיות הוא כלי ה"תקשורת" חשוב לפתח שיחה יזומה על תחושותיהם השליליות מבלי שיקרה משהו מפוצץ כגון מריבה גדולה שבמהלכה "נפרוק מטענים", ונצא חבולים ולעיתים אף גרושים.

לכן כדי שהמשבר לא יפרוץ בני הזוג צריכים להתייצב זה ליד זה, כדי שיוכלו בכוחות משותפים "לדחוף" את הזוגיות בעליות קשות של החיים. לחיות יחד ולגשר על פני קצוות רחוקים.  

חשוב להקדים תרופה למכה, לדאוג לשוחח אחת למספר ימים, לדבר על כל מה שקורה ביניכם מבלי לחשוש מכך ששיחתכם עשויה להוביל לאי נעימות. שתיקות ארוכות ושמירת הדברים בבטן, מביא את ה"שקט" שלפני, לסערה שעלולה לפרק את חייכם המשותפים.

כדי לקיים זוגיות טובה ולא ליצור משברים חשוב להשקיע ולטפח אותה ממש כמו בתחילת הקשר שכן השחיקה וההרגל הם האויבים הגדולים של הזוגיות

יש זוגות שחושבים ששיחה טובה הינה צורך נשי, אבל לא! כל אדם שנמצא בקשר זוגי זקוק לשיחת ליבון מחלוקות ותמיכה רגשית לעניינים שבשגרה ולקשיי היומיום.                                                                                                    

אם אתם רוצים זוגיות טובה ואוהבת ולא להגיע ל"סדקים בזוגיות"  כדאי להשקיע בבן הזוג, להבין ולקבל את השוני ביניכם ממקום של הכלה וקבלת האחר, לדעת שכדי לאהוב אני צריך לתת ולהעניק בכדי שאצליח לאהוב לאורך זמן.  

כאן המקום לומר שאין צודק ואין טועה, אין מנצח ואין מנוצח, יש רק מפסידים. כאשר בני הזוג נכנסים למערבולת של טעויות ואי הבנות שבמהרה הופכים מסדקים לשיטפונות שמרחיבים בדרך כל חלקה טובה.

ניסיון חיי עוזר לי להזכיר לכם שזוגיות היא אדנית פרחים שצריך להשקות ולטפח אותה.

 


אודות מחבר המאמר

דינה ימניק מאמנת, מגשרת ומייעצת לזוגות החווים משבר בזוגיות ומנחת קבוצות אימון וסדנאות.

 

גישורית www.gishurit10.co.il -  

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.