אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דוד שמש - כל היתרונות

דוד שמש ידידותי לסביבה

אם תביטו ממטוס אל עבר מדינת ישראל הקטנה והצפופה, תוכלו להבחין בהרבה מאד בניינים ועליהם מותקנים דודי שמש. וובכן, דוד שמש אינו המצאה ישראלית, אלא שוויצרית, יחד עם זאת את ההמצאה הזו שיפר דר' צבי תבור והפך אותה למוצר סולארי וחסכוני בחשמל – דוד השמש המוכר לנו כיום.

על רקע משבר האנרגיה וחיפוש בלתי נדלה אחר מקורות חלופיים לשמש, ובעידן בו קודחים ללא לאות לאיתור גז טבעי, כל מכשיר או מוצר סולארי שמייצר אנרגיה ללא חשמל נתפס כחיוני מאד.  אנו נמצאים בעידן שבו פועלות תנועות רבות למען איכות הסביבה ולמניעת התחממות גלובלית של כדור הארץ. כך שלמעשה, הרעיון במציאת תחליפים לחשמל נובע מהיבטים כלכליים וסביבתיים. ברמה הכלכלית, המונופול על החשמל נמצא בידי חברת החשמל. מטבע הדברים כאשר אין תחרות בשוק מסוים, המחירים עולים. החשמל מתייקר, ולאור העובדה שרוב פעולות חיינו מבוססות על חשמל, הדבר מתבטא ביוקר מחייה שקשה מאד למשפחה ממוצעת להתמודד איתו.  ברמה הסביבתית, תהליך הפקת החשמל משחרר גזים רעילים, פוגע באיכות האויר שאנו נושמים, ויוצר זיהום סביבתי עצום. בכדי לצמצם את השימוש בדודי חשמל, מעודדת  מדינת ישראל בימים אלה (2013) את החלפתם בדודי שמש. המדינה אף ערכה מכרז בין חברות יצרניות איכותיות לדודי שמש במטרה לעודד רכישתם ולהוזיל עלויות. כחלק מיוזמה זו, תעניק הממשלה סבסוד של מאות שקלים למי שימיר את דוד החשמל לדוד שמש.

 

תקלה בדוד -  להחליף או לתקן?

תקלות נפוצות בדודי שמש: נזילות, שריפת גוף החימום, הצטברות אבנית, תקלה בפלאנג'. אם מדובר בתקלות שתיקונן אינו יקר, העדיפו תיקון. אם הדוד בן 5 שנים, והלך  הפלאנג', במקרה כזה עדיף כבר לרכוש דוד חדש, עם אחריות חדשה ושקט נפשי לשנים הבאות. הפלאנג' הוא אותו חלק שאוטם את המיכל, וכשהוא נפגע בחלקו המרכזי קשה מאד לתקן, נגרמות נזילות שפוגעות בתפקוד הדוד והורסות אותו כליל.

 

דוד שמש מתקינים

את דוד השמש שלכם תוכלו לרכוש ישירות אצל החברה היצרנית, או דרך מתקין עצמאי. חלק מהחברות מספקות התקנה כחלק מתהליך הרכישה, וחלקן יפנו אתכם למתקין עצמאי. כאשר אתם משווים הצעות מחיר, וודאו שההשוואה נערכת כנגד אותם שירותים. השוו הצעות שכוללות התקנה, הובלה וכמובן מע"מ השוו גם מחירי קולטים. תוכלו למצוא מתקינים עצמאים בכל הארץ, מתקינים דוד שמש בראשון לציון ובגוש דן, באילת ובערבה ובצפון הארץ. דרשו אחריות למשך כמה שנים. רוב הספקים נותנים אחריות של 5 שנים למיכל ושנה אחת לגוף החימום. החימום. תמיד טוב לרכוש דוד מחברה שקיבלתם עליה המלצה. כשרוכשים דוד, מחיר אטרקטיבי אינו הפרמטר העיקרי. חשוב לוודא שאתם מקבלים מוצר איכותי עם חומרי גלם טובים. (מתכת מגולוונת בדוד, זכוכית איכותית בקולטים). בחרו חברה שיש לה מערך שירות לקוחות מקצועי ואמין. חשוב מאד לבצע תחזוקה שוטפת מדי שנה כדי להסיר אבנית. אבנית היא האויב הראשי של הדוד ופוגעת בגוף החימום שלו. תוכלו לקבל טיפים מקצועיים והמלצות על מתקיני דודי שמש בחולון  בת-ים והסביבה באתר דוד שמש נט.

 


אודות מחבר המאמר

איל מדיה,

תוכן שיווקי וסרטונים לקידום אתרים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.