אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עוגות ועוגיות בעולם הפרסום

הגיע היום לו חיכת אתה חוגג את יום ההולדת שלו. ייחלת לרגע הזה המון חלומות פנטזיות ומחשבות. אז הביבי הקטן שלך מתחיל את שלביו בחיתולים ואתה רק דואג לו שיגדל, שיצמח ויתפתח.

אתה מתרגש לקבל אותו, שמח מכל צעד שהוא עושה ואתה מבחינתך תעשה הכל כדי שהוא יצליח ויניב תוצאות טובות.

כן ככה זה כשעסק קטן שצומח ועולה ועוד לחשוב שהכל התחיל רק בדמיונות שלך עשה דרך למחשבות, עבר גם את הדמיון והינה הוא מציאות.

אז בתור עסק קיים, מתחיל, במצב ירידיה או כמובן עליה כולנו כבר סיימנו עם החגיגות, הנרות כבו ואחרי שעוגת השוקולד הסתיימה נעבור לעוגה האמיתית. בשלב זה אנחנו עוברים לשלב הגידול, איך נגרום לחלום שלנו שכבר התקיים להתממש וללכת למקומות הכי גבוהים שאנחנו רק יכולים לדמיין.

תחילה נרצה שכולם יכירו אותו, לאחר מכן נעבור לשלב בו אנחנו משכנעים את כולם כי הוא הכי מושלם שיש, בהמשך נדאג שתמיד יהיה מוקף בחברים ולסיום כשיגיע לשלב הבחירה הגדולה של החיים נוודא שכולן תרצנה לבחור דווקא בו. 

נשמע קשה ... בכלל לא , כל מה שאנחנו צריכים שכל זה יתקיים זהו דבר אחד מרכזי שיוביל אותנו תמיד בדרך להצלחה, צריך להשקיע בו, לחשוב עליו, לתכנן אותו ותמיד להיות עם האצבע על הדופק אבל בסוף הוא עושה את העבודה . אז איזה אמא לא היתה רוצה את תרופת הפלא הזאת ...

התרופה הזאת בצורת עוגה והיא נקראת ה"פרסום"  

פרסום העסק הוא שלב הכרחי לגידול והתקדמות, הפרסום בעצם עונה על כל השלבים שציינו כאן, עונה על חשיפה, העדפה ואהדה וכמובן ביצוע ההחלטה שבסופה מגיעה שלב הקניה.

בעולמנו כל בעל עסק עלול להתבלבל ולאבד מעט את הצפון והסיבה היא ריבוי המדיה המוצעים לנו בתור מפרסמים, איך נחליט האם לפרסם בטלוויזיה, באינטרנט, אולי ברדיו או שיותר זול לנו בעיתונות , מה יביא לנו את התוצאות הכי טובות ומי יכול לענות על כל השאלות הללו. אז בכדי לפוצץ את כל הפחדים הגעתי לכאן כדי לעשות לכם קצת סדר בדברים.

נתחיל בעיתונות, פרסום בעיתונות הינו פרסום המתאפשר בהמון  גדלים, פורמטים, פרסום לפי פילוח קהלים ייחודים ומיוחדים וכדו', אז למה ואיך לבחור לפרסם את העסק שלנו דווקא בעיתון. נתחיל בבחירת קהל היעד שלך האם פלטפורמת העיתון מתאימה לקהל שלך? אם לדוגמא אתה פונה לנוער, הם פחות קוראים עיתונים, אך אם תפנה לקהל החרדי אז העיתונים היא המדיה החזקה ביותר אצלם.  בנוסף לקהל היעד יש להתחשב בתקציב, במסר שאתה רוצה להעביר וביכולות הקריאיטיב והגרפיקאית העומדות לרשותך.  

נעבוד לפרסום ברדיו, האם טוב לי פרסום הנעשה על ידי קריין מקצועי וסוחף, האם מתאים לי קהל היעד הנוסע בדרכים, אולי אם לא רואים וויזואלית את הפרסום זה לא עובד. הפרסום ברדיו כולל מגוון מאפיינים לפי כך לכל קמפיין פרסומי צריך לחשוב האם אפשרויות הפרסום ברדיו עונות על הצורך ומטרות הפרסום.

פרסום בטלוויזיה זה אופציה שכולם רוצים אבל לא כולם יכולים לבחור בה בעיקר משום שפרסום בטלוויזיה דורש תקציב פרסומי גדול יחסית וכן מתאים בעיקר לעסקים גדולים. פרסום בטלוויזיה נחשב לפרסום יוקרתי אשר פונה לקהל בצורה קולית וויזואלית יחד ובזמן שלה כמה שניות יכולה להעביר מסר לקהל בצורה פשוטה וקיראטייבית.

אופציה נוספת לפרסום הינה שילוט- ישנו מגוון רחב של אפשרויות שילוט, כגון שילוט חוצות, שילוט על רכבות או אוטובוסים ואפילו שילוט על מצנחים ממונעים. בשילוט ניתן להעביר מסר קצר וקריאטייבי כאשר רובו מתרכז בפרסום וויזואלי המאפשר לצופה לקלוט את השילוט לפעמים בהבזק שניה ולהיכנס לתודעה, שילוט לעיתים יכול לבוא כמדיה משלימה ולגבות קמפיין פרסומי אשר פועל באמצעי מדיה חזק יותר.

 

לסיום עוגת הפרסום גדולה וניתן לחתוך אותה להרבה חתיכות בצורות שונות אך כדי שנוכל ל"שבוע" באמת רצוי לחלק אותה לחתיכות גדולות ומשמעותיות . בצלחה לכל סוגי העוגות והעוגיות בעולם הפרסום.


אודות מחבר המאמר

מיכל דור

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.