אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

על ההבדלים בין קורס פיתוח אפליקציות לאנדרואיד ולאייפון

 

 

פיתוח אפליקציות לסמארטפונים משוכללים ומסוגים שונים הפך לאחד מן מקצועות המחשבים וההיי טק היוקרתיים, הנפוצים והמתגמלים ביותר, ולא בכדי. בטח כאשר היום, אינספור תהליכי חיים, מכל הסוגים ובכל הזירות מכונסים אל תוך אפליקציות כלומר, יישומים טכניים מתוכנתים ומעוצבים אשר מספקים כל צורך ומטרה. בנוסף לכך, כל מלאכת היצירה ופיתוח האפליקציות כונסה גם היא אל תוך מסגרת של קורס פיתוח אפליקציות.

בנוסף, קטגוריית הסמארטפונים מכילה בתוכה, אמנם, אינספור מוצרים מאת אינספור יצרנים, אבל אך ורק שני סוגים של ליבות הפעלה. הראשון הינו האנדרואיד, והשני הינו iOS, מערכת ההפעלה הבלעדית של הסמארטפון של אפל. בהתאם, ישנם הבדלים גדולים בין קורס פיתוח אפליקציות לאנדרואיד ולאייפון.

קורס פיתוח אפליקציות לאנדרואיד מול קורס פיתוח לאייפון

ובכן, פיתוח אפליקציות לאנדרואיד הינו שונה בעליל מפיתוח אפליקציות לאייפון. בטח כאשר מערכת ההפעלה של האנדרואיד כלל לא דומה לזו של האייפון. למען המחשה, מערכת האנדרואיד מבוססת על ליבת לינוקס, שהיא, כידוע, מערכת הפעלה בקוד פתוח. לכן, מבחינת לימוד שפות תכנות, קורס פיתוח יישומים לאנדרואיד מתמקד בעיקר בלימוד שפת ה –JAVA.

מבחינת פיתוח אפליקציות לאייפון, הרי ופיתוח זה נעשה בעיקר על ידי שפת התכנות Objective C, אשר בלעדית לאייפון. בנוסף, פיתוח לאייפון גם שם דגש על סביבת הפיתוח Xcode. במילים אחרות, פיתוח אפליקציות לאייפון הינו בלעדי, תחום וממש סגור אך ורק למוצרי אייפון, מה שכלל לא ניתן לומר על פיתוח אפליקציות לאנדרואיד, אשר זמין, חופשי ורלוונטי לאינספור סמארטפונים מבוססי אנדרואיד.

על קורס פיתוח אפליקציות לאנדרואיד ולאייפון מבחינת קהלי יעד

כמו כל קורס מקצועי אחר, אשר מאופיין בקהל יעד מובהק וחד משמעי, הרי שגם במובן זה, קורס פיתוח אפליקציות לאנדרואיד ולאייפון שונים מאוד אחד מן השני. בפועל, קורס פיתוח אפליקציות לאנדרואיד זמין לקשת רחבה ומגוונת ביותר של אנשי תוכנה וחומרה, רשת, אינטרנט, וסוגים רבים של אנשים חסרי כל ניסיון טכני תיאורטי וממשי.

לעומת זאת, קורס פיתוח יישומים לאייפון מיועד, קודם כל, לאנשים אשר מחזיקים ברשותם אייפון ו / או כל אחד ממוצרי אפל האחרים, ועם או בלי ניסיון ורקע מקצועיים ממשיים.


אודות מחבר המאמר

רועי צור

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.