אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שירותי מחשוב ענן לעסקים

 

 

עסקים של היום צריכים מחשבים. גם אם יש רק עובד אחד במשרד או בבית העסק, למחשב יש שימוש גדול, ועל כן הוא נחוץ עבור העובד.

אבל, עסקים לא מוכרחים לקנות ולנהל בעצמכם מערכות ומשאבי מחשוב. במקום זאת, הם יכולים להשיק שירותי מחשוב לעסק וכך לחסוך לעצמם את הצורך ברכישה של השניים הנ"ל, והכל נעשה בצורת שירות מספקים שמציעים להם כוחות מחשוב שיש אליהם גישה דרך האינטרנט.

מה זה מחשוב ענן ?

מחשוב ענן (נקרא גם ענן מחשוב), הוא שירות מחשוב שניתן למשתמשים במחשב דרך משחב מרוחק, וההתחברות אל המחשב מתבצעת על ידי רשת האינטרנט או דרך קו תקשורת המיועד לכך.

למה "מחשוב ענן"?

הביטוי "ענן" בא לדמות רשת אינטרנט שמבוססת על הצורה הגרפית שאיתה מתארים את הרשת בתרשים זרימה. בענן נמצאים כל הנתונים וגם הלוגיקה העסקית של מערכות המחשוב וברכזים ובשרתים של המחשב, ומפעילים אותם, כאמור, מיחידות מרוחקות. ולכן, המשתמשים לא צריכים לקנות ולנהל מערכות מחשוב או משאבי מחשוב. את כל השירות שהם צריכים הם מקבלים בגישה דרך האינטרנט.

למה זה כדאי?

מחשוב ענן חוסך לעסקים הרבה מאוד כסף, משום שהוא חוסך מהם הוצאות על רכישת הציוד והתוכנות השונות, והם גם לא צריך לנהל את כל אלה. מחשוב ענן מספק לעסקים גם את היכולת לשנות את עוצמת המחשוב לפי הצורך, כך שברגעים של עומס, אפשר לשכור כוח מחשוב יותר גבוה, וכשאין עומס ניתן לשכור כוח קטן יותר.

החברה שמספקת את השירות היא בדרך כלל גדולה, אבל היא יכולה לספק אפשר שירותי מחשוב לעסק גדול או קטן; גודל העסק הוא לא קריטריון לקבלת השירות.

מה החזון של שירותי ענן?

יש חזון שעומד מאחורי שירותי הענן שמוצעים לעסקים, והוא נתינת האפשרות למשתמשים להתחבר לכל שירותי המחשב שהם צריכים דרך האינטרנט, בדיוק כמו שאדם מתחבר לחשמל בבית הפרטי שלו.

סיכונים

כמובן שיש סיכונים, כמו תקלות אצל הספק שגורמות להפסקת העבודה בכל המחשבים שמחוברים אליו. כמו כן, אם אבטחת המידע אינה גבוהה מספיק, אנשים לא מורשים יכולים לגשת למידע של לקוח כזה או אחר.


אודות מחבר המאמר

מיכל XO

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.