אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בניית תחזית הכנסות בעת כתיבת תכנית עסקית

 

האתגר האמיתי בבנייה של תחזית מכירות והכנסות – יש חשיבות גדולה לאפיון כל העסקים באזור מסויים מבחינה גיאוגרפית ולסווג אותם לפי הכנסות, גודל חברה וכו'.

למשל נשים לעצמנו מטרה לבדוק חברות שמונות מעל 500 עובדים עם לפחות 3 מנהלות חשבונות ושהחברה מכוונת לאותו תחום הרלוונטי לנו משם נוכל להתחיל את תהליך המיפוי. ההגדרה הראשונית חשובה ביותר.

כאשר מדובר על ניתוח מהביקוש הקיים בשוק אנו נבחן את מקסימום הפוטנציאל של המוצר שלנו בשוק ואז נחתוך את החלק היחסי אליו אנו נצליח להגיע.  

כאשר מדובר על מוצר עצמאי – למשל אפליקצייה מסויימת החישוב יצטרך להיות חישוב של כל החברה שרלוונטיות לאותו מוצר במשק ואז נגזור את המספרים עד שנגיע לתחזית מכירות אמיתית.

 

כאשר מדובר על ניתוח שטח, תחזית ההכנסות מתבססת על המשאבים שהחברה משקיעה.

על אילו תקציבים מדובר? מדובר על תקציבי פרסום שיווק ומכירות של החברה, נוכל לגזור את ההכנסות מתקציבים אלו, לדוגמא אם אנו מפרסמים את החברה ב Google AdWords ע"י חישוב של מספר ההקלקות שאנו צפויים לקבל ומתוך זה נחשב את יחס ההמרה לקנייה נוכל לבנות מכך תחזית מכירות.

בנוסף נוכל לקבל תחזית מכירות ע"י שהחברה תקבע לעצמה יעדי מכירות  לכל איש מכירות ולפי כמות האנשים תוכל לבנות תחזית מדויקת. בשיטה זו נקבע את היקפי המכירות של כל המוצרים שלנו.

 

אז באיזה שיטה יהיה כדאי לנו לבחור ומתי נשתמש בכל שיטה?

 

שיטת הביקוש מהשוק

שיטת הביקוש מהשטח

כאשר המוצר תלוי בטרנד מסויים או נסמך על מסת התעניינות למשל מיזמי אינטרנט

טובה למיזמים של כלכלה מסורתית או טכנולוגיות עם קהל יעד ברור

אופטימית יותר

פסימית יותר

לא תלוייה בחישובים מסובכים של תועלות ותקציבים

מאלצת לתת נימוקים ראציונליים לכל מספר בתחזית

שיטה מדידה פחות

שיטה מדידה יותר

 

בשיטה זו קשה לחזות הצלחה מטאורית

 

 

 

 

 

 

קיימת חשיבות רבה לשימוש בשתי השיטות במקביל, יש להשוות בין תוצאות שתי השיטות בכדי להגיע לתחזית הכנסות נכונה ומלאה ובבקשה אל תעשו זאת לבד. ליזם יהיה קשה לבנות תחזית מכירות לבדו

 

נשמח אם תעזרו במומחים האנליסטים של GONOGO

למידע נוסף היכנסו ל - www.gonogo.co.il

 

 


אודות מחבר המאמר

חברת GONOGO מביאה עמה תפישה חדשה, הקוראת להשקיע מחשבה והתמקדות בצעד הראשון,הפותח כל מהלך עסקי: הכנת תוכנית עסקית מקצועית. לחברה ניסיון רב בהכנת תוכניות עסקיות (Business plans)בעולם הטכנולוגיה, האינטרנט, המובייל, Retail, תעשייה, ועוד. פרופיל לקוחות עשיר ומגוון.

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.