אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סוככים מתקפלים

 

סוככים מתקפלים מהווים התפתחות מאוחרת של הסוככים הקבועים. מטרת השימוש של סוככים מתקפלים מאוד דומה למטרת השימוש של סוככים קבועים אולם לסוככים מתקפלים מספר יתרונות יחסיים:

 

סוככים מתקפלים בעלי יכולת להתקפל ותכונה זו בעלת יתרון משמעותי מכיוון שהיא מאפשרת לצרכן לשלוט בכמות ההצללה שמעניק הסוכך עבורו- החל מפתיחת הסוכך לחלוטין על מנת להעניק הצללה מלאה, ועד מניעת הצללה לחלוטין על ידי פתיחת הסוכך.

יתרון בולט נוסף של סוככים מתקפלים הינו העדר צורך ברישוי. סוככים קבועים ופרגולות דורשים אישור עירייה עבור בנייתם. אישור מסוג זה דורש זמן, כסף ומשאבים מבוזבזים כאשר סוככים מתקפלים חוסכים זאת ומעניקים תוצאה זהה.

 

סוכך מתקפל מונעים באמצעות זרועות, תוך איסוף הבד במרבית המקרים על צינור גלילה. הבד שנאסף מושך את החלק הקדמי של הסוכך וכפועל יוצא מקפל את הזרועות.

סוג פופולארי של סוככים מתקפלים הוא סוכך מרקיזה אשר נראה כרבע עיגול ובנוי משלבי אלומיניום. סוכך מרקיזה נאסף באמצעות חוט אשר מושך את השלבים והבד נשאר פרוס ביניהם, כאשר לאחר הקיפול נראה הבד כמו אקורדיון.

 

כמו כן, ישנם מספר חסרונות לסוככים מתקפלים:

כתוצאה מהמנגנון שמקפל את הסוכך המתקפל, הוא פחות חזק מסוכך קבוע ולכן סוכך מתקפל עשויים להינזק מתנאי מזג אוויר קיצוניים במהלך החורף. לכן, מומלץ במהלך תנאי מזג אויר קשים לקפל את הסוככים על מנת לשמור על תקינותם.

 

 

 

 

 


אודות מחבר המאמר

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.