אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הקשר בין כפיפה להזדקפות הגב

 

הגוף שלנו פועל כמכונה משומנת היטב, כל תנועה רצונית שלנו מבוססת על ידע שרכשנו בינקות. מרכיבים מרכזיים בהתפתחות התינוק משפיעים על התנהלותו כאדם בוגר. מה הקשר בין הכפיפה וההזדקפות של הגב?

הקשר בין השרירים הזוקפים של הגב והשרירים הכופפים של הבטן הוא הדוק, כאשר אלו מחוזקים יתר על המידה ומתוחים יתר על המידה נמנעת תנועה ושימוש בשרירים הנגדיים. הווה אומר, על מנת שתינוק יוכל לבצע זקיפה נאותה של הגב וכיווץ של השרירים הזוקפים הוא חייב להיות מסוגל להרפות את השרירים האלו ולמתוח אותם. על מנת שתתאפשר תנועה של הגוף לשני הכוונים, גם קדימה לערסול וגם אחורנית לזקיפה מערכות השרירים הקדמית והאחורית חייבות להיות מסוגלות גם להרפות וגם להתמתח ושתיהן צריכות להיות מיומנות בטווח רחב ככל הניתן של תנועה. שריר פועל למעשה כמו קפיץ, לכן, שריר שיודע להימתח ידע גם להתכווץ. מכאן, תינוק שעורסל בתחילת חייו ולימד את הזוקפים להתארך ואת הכופפים להרפות ידע בעתיד לכווץ את הזוקפים וכך היכולת שלו להזדקף תשתפר ותתיעל. ולא יגרם לו עיכוב התפתחותי.

בנוסף, ישנה חשיבות מכרעת ליכולת לשכב על הצד בהתפתחות הילד והתינוק

א. שכיבה על הצד מפתחת את הכפיפה הצידית. השרירים התחתונים מתארכים והעליונים מתכוצים וכך מתחזקת היכולת לכפיפה צידית.

ב. שכיבה על הצד מסייעת לתינוק להיות בקו האמצע שלו, היא כופה על הידיים להגיע ולהיות במרכז הגוף וכך מסייעת לו להתכנס אל קו האמצע.

ג. השכיבה על הצד מגרה את המערכת הפרופריוצפטיבית שבצידי הגוף ומספקת גירויים לקולטנים שנמצאים בצד הגוף.

ד. כדי לייצר תנועה יעילה ומנח נכון של הגוף יש צורך באיזון שלו. שכיבה על שני הצדדים חשובה להתפתחות סימטרית של הגוף.

ה. שכיבה על הצד מאפשרת כפיפה וזקיפה במנח צידי מה שהכרחי להתהפכות עתידית.

במידה ותינוק לא יודע לשכב על הצד על הגב ועל הבטן נדרש אבחון התפתחותי שיוביל למעקב התפתחותי על ידי מדריכה מוסמכת להתפתחות תינוקות לפי שיטת צעד ראשון.

 


אודות מחבר המאמר

עומר קידום אתרים

היכנסו לאתרים: טיפולים אסתטיים, ייעוץ עסקי, יעוץ זוגי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.