אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

זכאות למשכנתא וייעוץ משכנתא

היום הגדול הגיע! אחרי ההחלטה הגדולה לקנות דירה, המסע המפרך בין מתווכים ודירות, ההתלבטויות הקשות והחיכוכים שיש בכל תהליך כזה, בחרתם את דירת חייכם ואתם מוכנים לשלב הבא: לקיחת משכנתא. מאיפה להתחיל? על מה כדאי לשים לב?

לצערינו, רובנו הגדול רוכש דירה כאשר אין לו את כל הכסף הנדרש לכך. לצורך רכישתה אנו פונים למוסדות פיננסים שיעזרו לנו בקניית הדירה בתמורה לריבית שאנו מתחייבים לשלם על ההלוואה. אך האם ידעתם שייתכן מאוד שאתם בקבוצה הזכאות למשכנתא נוחה יותר ממשרד הבינוי והשיכון? למשרד יש פרמטרים שונים אותם הוא משכלל בעזרת מחשבון משכנתא ומקנה למעוניינים לרכוש דירה את האפשרות לקבל משכנתא עם ריבית שלפעמים טובה יותר מזו המציעים לכם בבנקים. איך המחשבון עובד? במחשבוני משכנתא יש פרמטרים כמו נישואים, מספר ילדים, עולים חדשים, שירות צבאי, האם יש לכם נכנס נוסף וכו'. ככל שהניקוד שאתם צוברים גבוה יותר כך אתם זכאים למשכנתא נוחה יותר. הניקוד המינימאלי לזכאות הוא 1000.

כעת, לאחר שבדקתם את הזכאות, האם כדאי לפנות למומחי משכנתא לייעוץ? הרשו לי לשאול אתכם שאלה: כשיש לכם תיקון חשמל בבית האם אתם קוראים לחשמלאי? ואם יש בעיה בברז אתם קוראים לאינסטלטור? אז למה כאשר אתם עומדים בפני ההתחייבות הכלכלית הגדולה של חייכם אתם מהססים אם ללכת למומחים ויועצי משכנתא? הליכה ליועצים מוסמכים ומומחי משכנתא, המוכר בינהם הוא המרכז הארצי למשכנתאות, עשויה לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים לאורך תקופה של שנים. מומחי המשכנתא הם לרוב בנקאים לשעבר הבקיאים בלכ רזי תהליך לקיח תהמשכנתא ועשויים להאיץ את תהליך קבלת המשכנתא ואף להוריד את הריבית לאורך השנים. הם ייבחרו לכם את הריבית האופטימאלית בשבילכם ויתאימו את התשלומים לכיס שלכם. אפשרות חדשה העומדת בפני לוקחי המשכנתא היא להצטרף לקבוצות משכנתא. כמו שיש קבוצות רכישת דירות וקבוצות קנייה אחרות, כעת האופציה להצטרף לקבוצת רוכשי משכנתא היא אטרקטיבית במיוחד. כאשר באים בקבוצה כוח הקנייה עולה וכך הבנקים מוכנים להתגמש בגובה הריבית ולהוזיל לכל הקבוצה את הריבית הכוללת. משתלם ביותר!

לסיכום, לקיחת משכנתא היא ההתחייבות הכלכלית הגבוהה ביותר שתעשו בכל חייכם. עבודה נכונה, סדר, יסודיות, הליכה למומחים והקטנת המשכנתא עשויה להפוך את ההתחייבות הגדולה לנוחה יותר ולהקל על איכות החיים שלכם!


אודות מחבר המאמר

מיטל אדר,

מנהלת המרכז הארצי למשכנתאות,

http://www.mortgage-center.co.il/

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.